Alla inlägg under januari 2009

Av Malin - 27 januari 2009 19:09

Blev inga fler jeans, det hade varit för bra för att vara sant :P Däremot köpte jag lite annat smått och gott, bland annat en mus till min bärbara dator, skönt att slippa halka omkring på den lilla plattan.. Blev även storpack av bamyl koffein (det enda som hjälper mot min huvudvärk) och lite smink. Två nya ögonpennor med glitter, en lila och en turkos. Jättefina :) Sen när jag var påväg hem från skolan och skulle handla smör på coop råkade jag hitta billig fläskfilé, så den fick också följa med mig hem :)


Blev inte så mycket arrat idag, vi var sega.. Men jag fick en liten idé när jag väntade på bussen. Sjöng in den lite diskret på mobilen ifall jag skulle glömma bort den :P Hade bara gehör idag på skolan. Känns skönt att komma igång med det igen. Fick beröm av mysfarbrorn Anders också, aldrig fel :)


Dessutom hittade jag en bok som vi ska läsa i musikhistoria för endast 70 kr, kostar minst 250 ny. Så jag är nöjd. Även mycket nöjd över att mitt hår börjar bli ganska långt nu :) Däremot är jag hungrig, blir finmiddag idag!

Av Malin - 27 januari 2009 10:51

Woho, nu har vi möblerat klart i både vardagsrummet och sovrummet! Eller ja, inatt snarare. Blev en hel del ändringar, men jag tycker det blev riktigt bra såhär. Mysigt och lite avdelat i vardagsrummet, blev nästan som två rum där :) Nu saknas det bara lite grejer på väggarna. Bland annat min helkroppsspegel! Det är så jobbigt när man måste borra, plugga och skruva.. Hur vet man vad man ska ha? :S


Vaknade ganska nyss, skönt.. Börjar kl 16 idag, haha, så det var rätt lugnt. Fast jag tänkte åka till stan en sväng och kolla på en annan färg av mina perfekta jeans från cubus som kostar 199 kr. Såg att de fanns i typ mörkgråblå också, mina är vanlig mörk jeansblå. Fanns även i svart, men inte i min storlek, himla typiskt.  Känns kanske lite töntigt att ha flera likadana plagg fast i olika färger, men det skiter jag i nu. Särskilt när de sitter så bra och är så billiga! Nåja, kanske inte ska hoppas alltför mycket, är ju inte ens säkert att de finns kvar..
Av Malin - 26 januari 2009 22:28

Dagen började bra. Inte. Jag sov för länge, så jag missade bussen. Tur att jag har cykel, tänkte jag, trotsade vinterföret och begav mig ner för backen. Det gick bra ända tills jag skulle växla. Då gick kedjan av! Hur ofta händer det? Helt stört. Kanske lämnar in cykeln imorgon, beror lite på vad det kostar.. Himla typiskt att sånt alltid ska hända mig! Sist jag cyklade ramlade jag ju så frambromsen lossnade från sitt fäste. Också stört.


Hann till skolan i tid iaf, kören flöt på som vanligt. Tur att någon har koll på saker och ting.. Sen bestämde jag och Emma gitarrtid med Mats, genom telefonkontakt med Kristian som var sjuk.. Och så var det dags för den efterlängtade bruksensemblen. Men då står det på Stefans dörr att det inte är några lektioner idag. Fel att tala om det innan? Emma hade åkt från Motala bara för den lektionen, förstår att hon blev lagom irriterad! Men vi spelade lite själva istället, skojsigt! Känns att det var ett tag sen dock..


Efter skolan tränade jag, var riktigt skönt! Sen handlade jag lite och fick ett ryck och började städa badrummet. Tömma kattlådor är bland det vidrigaste som finns, det luktar verkligen inte mysigt. Måste hålla andan så gott det går. Men nu är det gjort. Nästa gång är det Dennis tur!

Av Malin - 25 januari 2009 22:34

Det bultar som bara den i min stackars tumme.. Kokande vatten är inte så skönt att få på sig. Tur att det var på handen iaf, där är man ju ganska härdad..


Nu har vi beställt lite från hm iaf. Det mesta kommer redan nu till veckan :) Ska bli spännande och se hur jag ser ut i långklänningen, det är ju inget jag har dagligen direkt. Måste beställa lite böcker till musikhistorian också. En är på norska och kostar massor, känns sådär värt det. Men den kanske är bra, vem vet? De där teknikprylarna har jag inte klickat hem än, det är för läskigt. Men snart kanske. Vore ju skönt att ha dem, så jag kan titta på mina serier och filmer på tv:n ibland och inte bara med datorn i knät. Nog för att det också har sin charm, men ibland är vi ju faktiskt flera som vill titta på samma sak här i hushållet ;P


Fick ett litet ryck nyss och började stoppa in det mesta i bokhyllan. Vi har ett extra soffbord som inte riktigt passar in någonstans, är ju lite udda med två i samma rum :P Men jag kom nyss på att vi kan flytta in pianot till vardagsrummet så får det lilla soffbordet stå där. Kan bli mysigt om vi får till det bra :) Får väl ställa något fint på det så det inte ser så knäppt ut. Och ställa dit två stolar eller nåt :)

Av Malin - 25 januari 2009 21:16

Jag brände mig på tummen och pekfingret när jag skulle hälla bort pastavatten.. Har en sån kastrull med lock med hål i som man kan hälla ut vattnen genom, men jag hällde väl för fort så det hamnade utanför och på halva min hand. Det gjorde svinigt ont, så jag svor högt, vilket jag typ aldrig gör annars. Usch. Har haft handen i en tillbringare med kallt vatten i flera timmar nu, så det gör inte så jätteont längre.


Dags att beställa från hm nu, blir den svarta klänningen. Kommer knappast använda långklänning annat än till konserter typ och då är ju svart definitivt mest användbart. Får tänka lite praktiskt helt enkelt. Och då kan jag variera det jag har till istället. Måste övertyga mig själv om att det är det smartaste valet ;) Blir lite annat smått och gott också. Måste bara undersöka hur mycket pengar jag har först..

Av Malin - 25 januari 2009 15:50

Sov riktigt länge idag.. tog mig upp vid halv två eller nåt. Inte likt mig. Men det var rätt skönt att sova ut ordentligt. Idag ska vi försöka möblera klart i vardagsrummet. Det tar tid, för vi orkar aldrig :P Eller så är vi inte hemma samtidigt, och det kan ju vara bra om vi är överens om hur det ska möbleras innan någon av oss ändrar något.


Jag måste skaffa mig en långklänning. Orka. Men det kanske blir den här från hm, vet inte vilken färg jag helst vill ha dock, alla är fina.

http://shop.hm.com/media/products/705/DXL705_67220_09090_31_0369.jpg

http://shop.hm.com/media/products/705/DXL705_67238_98025_45_1249.jpg

http://shop.hm.com/media/products/705/DXL705_67238_59009_45_1247.jpg

Av Malin - 25 januari 2009 00:47

Nu är det dags att se Lasse-dokumentären, missade den sist. Sen sova. Godnatt.

Av Malin - 24 januari 2009 18:19

Jag kan seriöst inte titta på Greys Anatomy utan att få tårar i ögonen. Bästa serien ever. Det är bara så gripande alltihopa.


Har precis klickat hem 2 st Schwartskopf osis dust på den här sidan: http://frisorcenter.ehandel.net/ Mycket billigare än på andra ställen. Mamma ska nog kanske få den ena när hon fyller år :) Tänkte försöka skaffa lite nördiga teknikprylar också, hdmi-kabel så jag kan koppla ihop datorn och tv:n, en adapter så jag kan lyssna med vanliga hörlurar till mobilen, typ sånt. Som jag knappt vet hur det funkar. Så det känns ju stabilt. 

Ovido - Quiz & Flashcards