Alla inlägg under februari 2009

Av Malin - 28 februari 2009 22:29

Fy vilken usel melodifestivalkväll. Finalisterna var riktigt dåliga båda två. Och Star Pilots hade definitivt plagierat någon annan låt.. Nu har jag suttit och sytt för hand hur länge som helst, eftersom symaskinen hatar stretchtyg eller bara vrång i största allmänhet.. Så nu är överdelen snart klar, woho! Jag kommer bli så snygg i min jättetajta tingest ;P

Av Malin - 28 februari 2009 19:42

Alltså, jag får spel snart! Varför varför VARFÖR ska min symaskin säcka ihop just nu? Den är helt störd. Ibland går den med på att sy typ 3 cm, sen hoppar den över 5, syr ett stygn och håller på så. Jag är seriöst nära att kasta den i golvet, så arg blir jag! Tror iofs att det är mina nya p-piller som står för det mesta av ilskan, men innerst inne är jag också med på ett hörn. Jag ger upp att försöka sy med symaskinen nu, får sy för hand istället. Det går säkert fortare, så mycket som den där skiten krånglar just nu!


Dessutom är jag hungrig, det gör saken ännu värre. Väntar på att maten ska bli klar, klyftpotatis och fläskfilé ska avnjutas framför Melodifestivalen. Det återstår att se om det är några riktigt bra låtar ikväll. Knappast, tror jag.

Av Malin - 28 februari 2009 17:43

Nu har jag promenerat, ätit lunch och börjat sy. Men min symaskin strejkar just nu. Den kanske inte gillar stretch och paljettyg i flera lager.. Den går framåt men tar inte med sig tråden plötsligt. Nåja. Jag har åtminstone kommit rätt långt och vet hur jag ska göra, inte så mycket kvar nu faktiskt :) Symaskinen kanske går bättre om den får vila lite..

Sol

Av Malin - 28 februari 2009 13:47

Det gick ju hyfsat smärtfritt att städa av köksbordet. Men jag vill få lite solljus på mig även idag, så jag tar mig en promenad innan jag börjar sy. Känns lite nervöst att börja, men jag ska ju inte göra någon überavancerad skapelse, så det borde kunna gå bra :)

Sy?

Av Malin - 28 februari 2009 13:09

Funderar starkt på att börja sy lite SMASK-kläder. Frågan är bara vart jag ska få plats med symaskin och tyg.. Vilket bord jag än väljer så måste jag städa undan lite först. Tror det får bli köksbordet faktiskt. Det behöver få en lite uppfräschning. Ska nog köpa vaxduk till det sen. Det är rätt slitet. Och en snygg vaxduk kan göra mycket för ett halvtråkigt kök.


Semmelbullarna är bakade, nu ska de bara kallna så kan vi fixa semlor sen. Mums!

Av Malin - 28 februari 2009 10:55

Blev inget semmelbak igår. Jag slocknade typ vid elva, det händer nästan aldrig.. Nu har jag väl varit uppe en timme, så det blev många timmars sömn inatt, skönt! Men idag skulle det ju kunna passa sig att baka lite. Bäst jag gör det snart, annars blir det aldrig av :P Funderar på om jag ska träna eller helt enkelt bara ta en promenad i det fina vädret istället lite senare :)

Av Malin - 27 februari 2009 18:24

See you later, decorator sa de nyss till den som åkte ut i Top design. Är det ens lagligt att vara så töntig? :P

Av Malin - 27 februari 2009 18:05

Tänk vad många liknande program det finns.. Top model, shear genius,project runway och nu top design, ser det för första gången nu. Men det verkar rätt kul. Inredningsprogram är ju aldrig fel :)


(Får passa på att diska lite nu i reklampausen..)

Ovido - Quiz & Flashcards