Alla inlägg under november 2007

Av Malin - 29 november 2007 22:06

Nu är kattbebisarna ungefär en och en halv vecka och hur söta som helst! Imorgon får jag träffa dem och Dennis igen, mys :)

 

Idag har jag sjungit hela dagen känns det som. Har haft sånglektion, röstträning och ensemblerep plus övat i en och en halv timme. Så jag var lite hes där ett tag, min hals tycker inte om mig. Men nu pratar jag nog normalt igen :)


Jag tycker om att bo här på kotten, det är mysigt att gå och hälsa på folk lite hursomhelst, alla bor ju så nära varandra :) Fast jag skulle gärna ha en mycket större lägenhet! Får vänta typ ett halvår till så kommer min sötis hit och stannar ;)


Noppe is a keeper :)


Av Malin - 15 november 2007 18:23

Haha, min granne brölar just nu jättehögt till My heart will go on, snacka om tufft och rockigt ;) Annars brukar det mest vara typ Metallica.


Sånglektionen idag var jätterolig, sjöng Life on Mars och lät mycket mer och bättre än jag brukar. Peter fick ha öronproppar för att jag sjöng så starkt, haha. Tyvärr har jag fått massa ont i halsen, så jag borde egentligen inte sjunga så mycket.. men det är ju så roligt att jag inte kan låta bli! L-provet igår gick bra kändes det som iaf. Nu är det bara att vänta och se om det är godkänt eller inte..


Jag saknar Dennis.. blä, det är jobbigt att inte ha honom här. Får dricka te och mysa i min myströja tills vidare.


Av Malin - 8 november 2007 20:43

Nu har vi haft premiärföreställningen med barnen. Det funkade hur bra som helst. Även om det blev småfel ibland så flöt det på förvånansvärt bra. Jag är faktiskt inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Däremot är jag hungrig som vanligt, så en liten macka vore kanske på sin plats.


Imorgon är det dags för en till föreställning, hoppas på att hinna se någon annan grupp också. Sen bär det av till boyfrienden :) 

Av Malin - 7 november 2007 23:10

Imorse när jag vaknade var det alldeles vitt ute på grankotten, mysigt tänkte jag. Tills jag kom ut. Sliskslasksnusk var det hela dagen, allt blev bara blött och otrevligt. Men det såg ju fint ut iaf, kanske det som är huvudsaken.


Under dagen har vi repat med barnen, imorgon är det dags för föreställning. Det gick nästan för bra, risken finns att de tappar fokus och tycker att de kan jättebra och inte levererar, hahaha.


Ikväll har jag tvättat, ätit middag och utbytit massage med Emma, nu ska jag försöka varva ner och sova.. Det blir en lång dag imorgon.





Av Malin - 6 november 2007 17:57

Barn kan vara väldigt jobbiga ibland. Idag var jag tvungen att bli riktigt arg på dem för att de skulle fatta att man inte kan hålla på hursomhelst. Nåja, de blev knäpptysta och fattade vad jag menade en liten stund i alla fall, sen var de lika stökiga igen. Man kan ju bli galen för mindre. Föreställning på torsdag känns lite läskigt, men jag tror det blir bra. De skärper sig nog när det är allvar. Och det låter ju faktiskt väldigt bra när de sjunger som de ska, heh. Trots att de kan vara riktigt jobbiga funderar jag på att bli körfröken. Då helst för barn/ungdomar som faktiskt vill hålla på med musik. Det underlättar ju.


I helgen blir det återträff med Halloweentema i Motala, ska bli jättekul att träffa alla igen :) Jag ska sminka mig massor, men jag tror nog att folk känner igen mig ändå.


Det var skönt med lite lov förra veckan, men jag tror faktiskt att jag mår bättre av att göra en massa saker på dagarna. Imorse gick jag upp 6.30 och hade fått massa saker gjorda när klockan var tre.. Så skönt! Slappade hos Matilda några timmar när jag kom hem till kotten. Nu blir det snart middag och sen helkväll framför tv:n. 

Ovido - Quiz & Flashcards