Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Malin - 15 januari 2009 22:25

Nu har jag suttit och mixtrat lite med finale och skrivit in resten av smasklåten, förutom sista refrängen, för programmet vägrar kopiera som jag vill, så jag orkar inte just nu :P Ska nog ta mig en dusch och sen lägga mig och sova..

Av Malin - 15 januari 2009 20:00

Nu har jag skrivit klart hemtentan! Ihh! Fatta vad härligt :D Jag kommer säkert läsa den några gånger till och se till så att jag har stavat rätt och att alla referenser är korrekt angivna typ. Men i övrigt är jag färdig. Vilken otrolig lättnad!

Av Malin - 15 januari 2009 19:29

Fy vilken lång dag. Och jag är fortfarande inte riktigt klar med tentan. Men nästan! Jag har skrivit massor. Närmare bestämt nästan åtta sidor, är några få rader kvar på dem. Man fick skriva max 2 sidor på varje fråga och det har jag minsann utnyttjat till fullo! Hoho. Tror jag nöjer mig såhär för nu. Eller jag kommer nog läsa igenom det innan jag stänger ner rutan, haha. Jag funkar så. Kyckling står i ugnen och gottar till sig. Ska bli väldigt gott med mat kan jag säga! Usch, snart har jag hållit på med det här i ett halvt dygn. Jag vill vara klar med skiten!

Av Malin - 15 januari 2009 15:50

Hehe, tror det här är rekordmånga inlägg för mig på så kort tid. Det är lite lättare att skriva något halvvettigt här än något supervettigt på hemtentan om man säger så. Men jag är nog ganska klar med tre av fyra frågor nu. Funderar bara på vilket alternativ jag ska välja på den sista. Börjar bli sugen på något ätbart igen. Tiden går så himla fort. Galet att jag har suttit och skrivit sen nio typ! Och tänk vad obeskrivligt skönt när jag har skrivit klart det här, då är PDI1 avklarat! Helt och hållet. För det finns ingen chans att jag måste göra om den här ;D

Av Malin - 15 januari 2009 13:33

Lyssnade nyss på Damien Rice, nu är det Nick Drake som gäller. Känns lite mer inspirerande att ha bra musik i öronen när jag skriver. Jag tror jag har lärt mig mycket mer av den här kursen än den förra för övrigt, det här är mycket intressantare! Och det faktum att jag känner att jag har något att bidra med är ju aldrig fel heller. Nej, åter till skrivandet. Det andra skrivandet :)

Av Malin - 15 januari 2009 13:21

Nu har jag påbörjat fråga nummer två av fyra på hemtentan och har precis ätit lunch. Så det är väl dags att fortsätta. Spännande det här, hoho. Men det är rätt skönt att kunna använda sina böcker så man inte behöver vara osäker på om man kommer ihåg rätt eller inte! Och ganska mycket valbart också, så jag behöver inte använda den tråkigaste litteraturen om jag inte vill.


Måste bara berömma min nya dators tangentbord! Det är perfekt. Lagom stort och skönt att skriva på. Haha, bara för att jag skulle skriva det här så lyckas jag missa massor av knapparna, vilket jag inte gjorde när jag skrev innan. 


Det snöar ute. Fast det är rätt mysigt att kunna titta ut genom ett fönster och inte behöva sitta inne i någon garderob som min seminarieledare skulle ha sagt :)

Av Malin - 15 januari 2009 11:12

Jag tyckte det kunde vara okej med en paus efter att ha suttit och skrivit i åtminstone 1,5 h. Eller ja, läst, skrivit, funderat. Nu är jag nog ganska klar med första frågan. Har suttit i soffan i vardagsrummet tills nu, så jag tror det är dags för ett miljöombyte. Så jag tar med mig min dator och sätter mig där istället. Fatta vad härligt det känns när man har haft en stationär dator i alla år, att bara kunna byta rum när man känner för det, och bara ta med datorn! Wonderful. Nej, åter till hemtentan nu.

Av Malin - 15 januari 2009 08:50

Jag orkade inte riktigt vakna kl 8. Men nu är det dags att kolla vad hemtentan innehåller.. Jag drar ut på det lite nu känner jag, så jag ska slippa börja :P

Ovido - Quiz & Flashcards