Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Malin - 30 januari 2009 19:13

Sitter och försöker komma bra kärlekslåtar för en barnkör (åk4-6) att sjunga.. tips mottages gärna! Det är skumt med vissa låtar. Det räcker med att höra några toner så får jag tårar i ögonen typ. De berör verkligen. A case of you av Joni Mitchell och Kom Änglar av Lars Winnerbäck är bara några exempel. Kanske för att jag förknippar dem med någon/något, jag vet inte.. Men något speciellt har de onekligen!

Av Malin - 30 januari 2009 17:33

Sov rätt länge idag.. Men det behövdes nog. Min hals känns helt uppsvullen fortfarande och jag känner mig lite febrig till och från.. Drygt!


Jag har i alla fall fått hem de två begagnade böckerna som jag hittade på internet till väldigt bra priser. Och de var knappt använda, i princip som nya båda två, så jag är nöjd! Väntar bara på en till bok  och hm-paketet nu, som skulle komma i slutet av januari, alltså idag, för imorgon skickar de väl inga grejer? Aja, det kommer väl på måndag då förhoppningsvis. Jag som ville prova klänningen. Hoppas verkligen den passar! Tänk att det kan vara så himla spännande att öppna paket även fast man vet vad som är i :P


Har suttit med min gehörsuppgift i några timmar. Ska planka ett pianostycke. Riktigt snyggt är det! Melodin är klar och halva basen.. Sen ska jag peta in mittentonerna i kompet också. Men det brukar funka bäst att börja med skalet liksom. Jag känner mig lite knäpp, men jag tycker faktiskt att det är roligt! Och det är ju iofs bra. Det är ju himla bra att kunna planka låtar som musiklärare! Ska nog öva lite på gitarrläxan igen. Love is all around :P Men men, roligare komp än vi fick köra i högstadiet iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards