Alla inlägg den 6 november 2008

Av Malin - 6 november 2008 23:40

Nu har jag snart läst igenom allt som vi har läst de här två månaderna. Eller ja, skummat igenom och kollat så jag kommer ihåg ungefär vad det handlar om. Man kan ju inte läsa flera tusen sidor på några dagar direkt. Tråkigt är det, men jag hoppas det ger något. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt i pluggandet annars. Eller uppfräschningen snarare, vi har ju läst om och diskuterat det mesta under terminen.


Var i lägenheten en sväng. Det luktade lite rök fortfarande när jag gick in, men mest ättika :P Glasen får stå kvar åtminstone ett dygn till så får vi se sen. El hade vi fått också, himla trevligt med lite ljus där inne!


Tittade på Du är vad du äter förut. Kanske borde börja äta kalkonkorv jag med. Träna ska jag iaf börja med igen. Nästa vecka har jag tänkt! Då är allt flyttat till nya lägenheten och tentan är över. Så då borde jag kunna ha åtminstone lite mer tid än just nu. Mätte mig runt midjan förut. Trots att jag har gått upp i vikt så har nästan ingenting satt sig just runt midjan, den har ökat med några få centimeter bara, trots att jag nog nästan har gått upp 10 kg på typ två år (vet inte exakt, men det känns så iaf). Skumt. Det är ju runt midjan man brukar se mest skillnad på folket i Du är vad du äter iaf.


Egentligen tog jag fram måttbandet för att kolla hur stora skrivborden som vi har kollat på är. Fast det är lite svårt att föreställa sig härinne. Här skulle de ju ta upp nästan hela rummet. Inte riktigt okej kanske :)


Godnatt. Imorgon är en ny pluggdag.

Av Malin - 6 november 2008 13:58

Nu har jag kollat igenom läroplanerna, skollagen och FN:s barnkonvention. En rättning till förra inlägget, skollagen är inte bara 60 sidor, snarare 95, jag mindes fel. Men som tur var hade jag varit smart och markerat det viktigaste. Allmänna råd för fritidshem är också avklarad. Och lite om kränkningar också. Det känns typ som att jag kan allt jag läser, fast det gäller ju att kunna formulera sig på papper sen. Men det brukar kunna gå bra på prov (tenta vet jag dock inget om), då finns det ju inget annat där inne som man kan göra, så det är lika bra att koncentrera sig på det man ska göra. Hemma finns det ju alltid något annat som är roligare. Typ sy i knappar, vilket jag gjorde förut idag. Tänka sig. Det har jag skjutit upp i flera veckor (månader?) men när det gäller att undvika att plugga går det minsann för sig.


Nu vill jag cykla till nya lägenheten istället. Kanske ska sätta mig på golvet där och plugga istället, haha. Där finns det åtminstone inte så mycket annat att göra än så länge. Jag är väldigt nyfiken på ättikaeffekten!

Av Malin - 6 november 2008 12:09

Det kändes faktiskt skönt att det inte blev någon sånglektion idag. Jag har knappt hunnit öva något, så det kanske är bättre att jag utnyttjar tiden idag till något annat. Typ plugga. Men jag känner mig risig idag, så jag har ingen lust att ens börja.. Blir nog en sväng förbi nya lägenheten som vanligt. Nu ska elen vara inkopplad och röklukten förhoppningsvis vara borta. Det lär ju stinka ättika istället, hoho. Tack Maria för vädringsfönstertipset, det har jag faktiskt inte tänkt på. Tror jag tar med mig en fönsterlampa upp, det kan vara trevligt med någon ljuskälla av något slag.


Jag vill ha massa saker på IKEA. Det var längesen jag kände så, har liksom haft allt som får plats här inne. Men nu är det ju ny inredning på g. Har köpt nya gardiner och de behöver gardinstänger. Har bara så det räcker till två rum. Är lite fula fläckar på väggarna också, så jag skulle vilja köpa något fint tyg och sätta upp för att dölja dem lite. Och så blir det ju personligt och tjusigt också ;P


Bra att jag kan skriva miljoner saker i bloggen, men inte göra ett skit. Nu har jag i alla fall ätit frukost, så snart kanske jag orkar ta tag i lite plugg. Ska kolla igenom skollagen tänkte jag. Vägrar läsa alla 60 sidorna i alla fall! Kommer inte ihåg om jag var smart nog att markera när jag skumläste den sist, men det vore ju rätt skönt.

Av Malin - 6 november 2008 11:04

Jag stupade vid tolv igår, så jag tyckte att det borde räcka att sova till åtta. Men katterna var skitjobbiga inatt, så jag fick inte så mycket sömn, så när klockan väl var åtta snoozade jag bara.. väldigt länge. Tog mig upp nyss, då hade ju snoozet slutat för flera timmar sen. Bra jobbat. Tur att jag bara har sånglektion idag. Kl 14, så jag kan ju sova två timmar till, heh.. Men jag måste plugga först också. It sucks.

Ovido - Quiz & Flashcards