Alla inlägg den 24 november 2008

Av Malin - 24 november 2008 22:30

Jag har sprungit runt halva kvällen och panikat för att jag inte har kommit på någon bra låt som 4-6-kören kan sjunga imorgon. Vi bestämde idag att jag skulle leda en låt i både 2-3 och 4-6-kören. Till 2-3:orna kom jag på ganska snabbt att de skulle få sjunga Lion sleeps tonight. Basstämma och melodi och vips har de lärt sig en tvåstämmig låt. Tycker det är dags för lite sånt. De får göra så lätta grejer nu och jag tror inte att tvåstämmigt är några problem.


Som sagt så har jag irrat runt hela kvällen i halv panik för att jag inte kom på någon bra låt. Jag ville ju helst ta någon som jag kunde eftersom det är imorgon jag ska lära ut. Kan ju vara bra om jag kan den någorlunda bra själv innan jag lär ut. Jag letade igenom typ alla mina noter, eller åtminstone där jag kunde tänka mig att det fanns någon bra låt. Men icke sa Nicke. Det kändes ganska hopplöst. Jag tyckte bara att alla låtar som inte var så svåra var skittråkiga. Men till slut dök den ultimata låten upp i mitt huvud. Don't worry, be happy. Perfekt! Helt fristående stämmor (man behöver ju inte göra alla direkt, hela låten är ju a capella med massa stämmor) och dessutom snygg. Kör bara lite text, men det räcker. Jag tror det blir superbra! Hoppas jag inte har för höga förväntningar nu bara. Känner mig grymt nöjd att jag kom på den till slut! Nästa vecka kanske det går att lägga till fler stämmor. Vore ju supertufft!


Snart konsertdags också. Och bara därför har jag fått massa ont i halsen, himla skit. Är säkert psykiskt. Men störande är det iaf! Får dricka massa te och kurera mig. Nu börjar det bli läggdags här.. Ska upp tidigt imorgon igen.

Av Malin - 24 november 2008 06:38

Usch, vad det tog emot att gå upp för en halvtimme sen.. Ville mycket hellre ligga kvar i sängen i typ arton timmar till.. Det gick mycket lättare att somna igår, när Dennis var hemma igen. Verkligen stor skillnad. Känner mig mycket tryggare när jag vet att han är i närheten. Så inga mardrömmar inatt inte!


Nu äter jag havregrynsgröt med russin och ska snart iväg på vfu. Hinner nog med en macka också för en gångs skull. Det är kallt idag. Tur att jag har min tjocka jacka. Fast egentligen är det lite dumt att använda den redan nu, när det är typ -2 grader. Vad ska jag då ha på mig när det är -25? Inte för att det blir det här nere, men när jag ska hem över jul är chansen rätt stor att det är så kallt. Aja, jag får väl dra på mig en sovsäck över den eller nåt :P

Ovido - Quiz & Flashcards