Alla inlägg den 22 november 2008

Av Malin - 22 november 2008 16:08

Idag har det varit soligt och kallt. Det är så fint när snön glittrar :) Dock har jag spenderat dagen gåendes i affärer på jakt efter en rutig skjorta. Lättare sagt än gjort kan jag säga. Men till slut lyckades jag hitta en supersnygg skjortklänning, svart- och vitrutig på gina tricot. Figursydd upptill och sen en vidare kjol. Den satt riktigt bra, till skillnad från typ alla andra skjortor jag testade. Bild kommer på bilddagboken senare.


Helt sjukt vad mycket folk det var på bussen! Jag bor nästan där bussen startar och efter fyra hållplatser var det fullt så att folk fick stå. Sen kom det dubbelt så mycket folk till som också ville åka till stan. På hemvägen var det om möjligt ännu värre. Jag gick in bland de första, så jag lyckades få en sittplats, men trots att folk verkligen tryckte sig allra längst bak så var det några stackare som inte fick plats. Helt galet att det inte går bussar oftare, det är tyvärr ganska vanligt förekommande att bussen är överfull. Bakom mig hade jag några härliga tonårskillar som bråkade och slog på varandra, flera gånger kände jag en arm i nacken. Inte hårt, men det är ju obehagligt. Så till slut sa jag till att de fick skärpa sig. Det var väldigt mycket ungdomar där som inte kunde bete sig vettigt. Hur svårt kan det vara att bete sig som folk i en överfull buss? Man behöver väl inte stå och skrika till varandra och slåss och vara allmänt ouppfostrade? Det var otroligt skönt att komma hem till en lugn och tyst lägenhet och slippa allt folk kan jag säga!


Nu ska jag ringa min man tror jag. Haha, precis när jag skrev det så skrev han på msn att jag kunde ringa nu om jag ville. Sen kanske jag går vidare till andra i telefonlistan. Får se :)

Ovido - Quiz & Flashcards