Alla inlägg den 17 november 2008

Av Malin - 17 november 2008 21:03

Barn är så himla söta. Det var faktiskt värt att åka buss i nästan en timme och stå upp halva tiden för att få träffa ettorna en stund ikväll. Kompade lite på deras öppet hus, de sjöng höstsånger. Jag fick några kramar och glada "hej Malin!" och min handledare sa att det var många som hade frågat efter mig, så det är ju kul att de har saknat mig. Ska bli kul att komma tillbaka igen nästa vecka och två veckor framåt. De gjorde min dag mycket bättre, bara genom att vara barn :)


Det blev sen middag eftersom jag kom hem strax efter sju. Hann in på Clas Ohlson en sväng och köpte lite smågrejer. Har bara 30 sidor kvar i min bok nu. Är väl bäst jag läser nu tills Dennis kommer hem. Har en till liten text kvar att läsa också, men den kan jag nog läsa imorgon bitti.

Av Malin - 17 november 2008 14:57

Snart bär det av till Öppet hus på min vfu-skola. Har inte varit där på tre veckor, så det känns lite nervöst på något sätt. Hoppas jag inte spelar alltför många fel, spelade igenom låtarna en gång förut, det kändes som om jag kunde dem. Inte så svåra direkt..


Har läst lite till i min bok, nu är det typ 50 sidor kvar, jag har alltså läst 200 redan. Förhoppningsvis får jag någon ro att läsa på bussen. Det vore ju himla bra om jag lyckades slå ihjäl tiden på det sättet. Nu ska jag hälla i mig bamyl koffein och hoppas på att huvudvärken försvinner. Bamyl koffein är nog faktiskt det enda som hjälper mot min huvudvärk, andra tabletter vill inte.


Usch och blä och fy. Bättre dagar har jag haft..

Av Malin - 17 november 2008 13:14

Nu har jag ätit lunch och är kanske på lite bättre humör. Lax, potatis, broccoli och tomatpesto blev det. Kände att jag kunde unna mig något godare och nyttigare än falukorv...


Nu ska jag göra ett nytt försök och skriva om mitt Öbo-hat. Städbesiktningen var alltså inte godkänd. Anledningarna till det:

* Ett "vitt pulver" på köksluckorna. Jag använde ett rengöringsmedel för kök och badrum som skulle verka i några minuter och sen torkas bort. Jag försökte med diskmedel och grejer innan, men då gick inte alla fläckar bort, så jag fick ta den där.. Jag har torkat av massa gånger, men det vill inte gå bort. Det är liksom inget man ens ser om man inte vet om det eller kollar med förstoringsglas typ.. Jag tycker att man ska vara glad för att köksluckorna är torkade överhuvudtaget, det tror jag knappast att alla gör!

* Samma rengöringsmedel hade gjort en liten fläck i badrummet, stor som en 50-öring eller nåt, tydligen katastrofalt och inte godkänt. Jag som till och med grundligt rensade golvbrunnen. Något som inte hade gjorts på flera år kan jag säga.

* Ugnsluckan var inte ren. Jag skrubbade som en galning allt jag hade för att få bort det inbrända äcklet. Och visst, det var pyttelite kvar, men är ugnen jättegammal och äcklig får man ju räkna med att inte allt går bort! Sen hade det runnit lite mellan de två glasen på ugnsluckan. Där gick det inte ens att öppna, så vad ska man göra liksom?


Detta var alltså de stora anledningarna till att det inte blev godkänt. För det ska vi tydligen betala 575 kr, för två timmars städfirma typ. Herregud. Det är ju helt sjukt. Jag fick inte ens någon chans att ta bort det själv. Jag är så fruktansvärt arg och irriterad och ledsen. De pengarna hade kunnat gå till något vettigt istället. Det värsta är att vi ändå har lagt en massa tid och kraft på att städa så gott vi har kunnat. Det är liksom omöjligt att få det superfräscht och fint, lägenheten är trots allt 40 år gammal! Och sunkig och äcklig i sig själv. Den var betydligt mer städad än när jag flyttade in, så jag förstår inte hans problem!


Sen klagade han på att spegeln satt kvar också. En spegel som satt där när jag flyttade in, vilket jag påpekade redan samma dag som jag var där och tittade på lägenheten, för att jag inte skulle åka på att göra något åt den. Men det hade tydligen kommit bort någonstans. Gaah, idioter! Om jag nu, mot förmodan skulle lyckas få bort den fastlimmade spegeln från väggen så skulle den ju slita med sig halva tapeten. Och det är inget jag tänker stå för.


Jag hade bra förklaringar till allt som han klagade på, men det dög tydligen inte för idioten. Han är väl ett sånt där rötägg som hatar sitt jobb och gör allt för att göra livet lika surt för alla andra också. Jag tvivlar starkt på att den nya hyresgästen ens kommer märka att det är "ostädat". 


Skönt att få skriva av sig lite. Men jag blir ändå upprörd så fort jag tänker på det. Om vi ändå får betala massa känns det typ som att vi kunde ha skitit i att städa överhuvudtaget.. 


Läsa lite kanske? Känner mig grymt opeppad på allt idag. Men jag måste väl. Skönt att jag skippade föreläsningen iaf, annars hade jag varit fast där i en timme framåt. 

Av Malin - 17 november 2008 12:03

Jag hade skrivit massor om mitt hat till Öbo, men så försvann allt för att jag tydligen råkade komma åt någon knapp på musen när jag rörde tummen en millimeter. Och eftersom det här är en jävla skitdag för att gubben inte godkände städbesiktningen (vi hade städat så bra som det bara går i den där lilla skitlägenheten! Mer välstädat än någon lägenhet som jag har flyttat in i dessutom..) så blev jag jättearg igen. Får se om jag orkar skriva om det sen.. 


Internet funkar inte på min dator heller, så nu sitter jag vid Dennis dator. Skulle egentligen gå på en föreläsning idag, men jag orkar verkligen inte. Jag vaknade på fel sida eftersom Zässi har skrikit hela natten. Jag har massor att läsa, men jag orkar inte. Och efter att idioten ringde så blev dagen ännu mer förstörd. Ska äta lite lunch snart, så kanske det blir lite bättre.. 

Ovido - Quiz & Flashcards