Alla inlägg den 4 november 2008

Av Malin - 4 november 2008 20:32

Jag har fyndat ett köksbord på Myrorna för 75 kr idag, så jag är skitnöjd! Ängeln Minda kom till undsättning och hämtade oss, guld :) Däremot fanns det typ tre taklampor, allavar fula. Så vi får väl åka till IKEA och shoppa sen kanske.


Nu har Dennis fixat el till lägenheten också, det var tydligen jättekrångligt. Men imorgon ska det vara klart iaf. Var tvungen att stänga av huvudströmbrytaren för de skulle fixa nåt tydligen. Fick lysa med mobilen för det var så mörkt där inne när vi kom med köksbordet vid femtiden.


Har faktiskt lyckats sammanfatta lite om offentlighet och sekretess, så snart har jag nog åtminstone lite koll. Om de kräver att man ska kunna alla regler och undantag på tentan kan de ju stoppa upp den någonstans.

Av Malin - 4 november 2008 14:29

Önskar att jag kunde teleportera mig till dig nu Maria! Tror inte det är bra för oss att inte kunna ses.. Blä.


Har läst lite Skoljuridik nu, känner att jag har så dålig koll på offentlighet och sekretess och bara därför lär ju det komma på tentan på lördag. Jag försökte verkligen läsa nu, men det är ju så fruktansvärt tråkigt! Paragrafer hit och dit. Värre sömnpiller finns inte. Ska försöka ge mig på det lite senare ikväll också, men nu behöver jag en riktigt lång paus ifrån skiten!


Så jag beger mig mot nya lägenheten och sedan staden istället. Hoppas jag hittar nån vettig lampa till ett bra pris, vore ju himla trevligt. Då skulle jag nog känna mig lite lugnare och kunna plugga lite bättre. Inbillar jag mig åtminstone.

Av Malin - 4 november 2008 13:02

Usch vad jag är dålig. Jag kommer verkligen på miljoner saker jag kan göra istället för att plugga. Tänkte ta en sväng förbi nya lägenheten och kolla vad det finns för lamputtag. Och kolla om det finns comhem eller inte. Och sen efter kl 17 ska jag passa på att hämta mina böcker som har kommit. Men jag borde ju kunna plugga lite innan det kan man ju tycka. Kanske åka till lägenheten om nån timme och sen åka till Myrorna och se om det finns några bra lampor eller ett köksbord. Fast jag har ju inte direkt tillgång till någon bil, så jag vet inte hur jag skulle lyckas få hem ett köksbord om jag nu hittade ett. Snillet spekulerar.. Usch, jag är alldeles uppstressad och har så himla mycket jag vill hinna med och fixa. Så då blir det knappt något gjort alls.. Kan liksom inte koncentrera mig på tentan när det är så mycket med lägenheten samtidigt. Det är ju mycket roligare att pyssla med den än att plugga!

Ovido - Quiz & Flashcards