Alla inlägg den 3 november 2008

Av Malin - 3 november 2008 22:43

Woho, nu har jag läst igenom två månaders anteckningar, det tog ungefär en timme. Inte för att jag är redo för tenta bara för det. Men jag har åtminstone börjat!


Nu är mannen hemma också. Det tycker jag om. Tydligen har de ändrat busstiderna så han både kan åka lite senare och komma hem lite tidigare från jobbet, inte illa pinkat Länstrafiken!

Av Malin - 3 november 2008 21:36

Jag har lyckats skjuta upp tentaplugget än så länge, så varför inte fortsätta hela veckan? Blä, det här kommer gå åt skogen om jag fortsätter såhär. Ska nog faktiskt läsa igenom mina anteckningar nu tills Dennis kommer hem. Då har jag åtminstone börjat!


Jag är bara exhalterad för att vi ska flytta snart, kan knappt tänka på nåt annat än hur vi ska fixa och dona så det blir fint :)


Emma hade en jättebra idé till en SMASK-låt, vi måste ju fortsätta traditionen och skriva ett bidrag varje år ;)

Av Malin - 3 november 2008 18:51

Just nu försöker jag hitta på allt möjligt jag kan göra för att slippa börja plugga till tentan. Vet inte hur jag ska börja riktigt, det är nog mest därför. Måste nog ringa till mamma innan jag börjar också :P


Tjalala, jag är glad idag. Tänk vad en större lägenhet kan åstadkomma :D

Av Malin - 3 november 2008 14:50

Nu har jag hämtat nycklarna och snälla Minda hjälpte mig med några kartonger och kassar. Det var faktiskt finare än jag mindes det. Och att det var parkettgolv i vardagsrummet hade jag totalt glömt bort, hade för mig att det var en tråkig heltäckningsmatta. Eller är sådana lurviga? Nu blir jag osäker.. Det kändes iaf helt okej med de fula tapeterna också. Det gjorde nog mycket att jag släppte in lite ljus, det gjorde ju inte den tidigare hyresgästen direkt. Dock luktar det lite rök i lägenheten, inte så trevligt. Hoppas det går att vädra ur. Förstår inte vad det är för idioter som röker inne?


Ska bli skönt att slippa den nyinflyttade grannen här ovanför, som möblerar om dygnet runt. Åtminstone låter det så. Måste skaffa en massa lampor till nya lägenheten också, har bara en taklampa här inne som inte hör till lägenheten. Och det behövs några extra om man säger så! Är ju några fler rum :)


Appropå fler. Linda Isaksson, programledare för Bonde söker fru använder fler på helt fel sätt. När de ska välja ut vilka som får stanna kvar eller flytta in så säger hon alltid "vem fler?". Det låter ju helt galet! Vem mer eller vilka fler kan man väl säga i så fall. En människa kan inte vara en fler, det hörs ju klart och tydligt att det är helt knäppt :P

Av Malin - 3 november 2008 07:41

Återigen. Det är inte riktigt min grej att gå upp tidigt. Men men, ska snart iväg på föreläsning. Om didaktik och hållbar utveckling tror jag.. fick tänka en bra stund, det satt långt inne! Den andra ansvarar jag för i min seminariegrupp, så jag måste väl försöka vara lite extra vaken då eftersom jag ska ha något att säga om den sen! Hur nu det ska gå till vet jag inte.


Sen får jag ääääntligen hämta nyckeln! Fatta vad jag har längtat tills vi får flytta in. Inte för att det var den finaste lägenhet jag har sett, tapeterna var rätt fula, men det är inte hela världen. Det är ju stooort iaf! Och vi slipper snubbla på varandra hela tiden. Guld värt!

Ovido - Quiz & Flashcards