Alla inlägg den 10 november 2008

Av Malin - 10 november 2008 19:11

Igår flyttade vi alla våra grejer till den nya underbara stora lägenheten. Det mesta är faktiskt uppackat redan, jag kunde inte förmå mig att sluta packa upp förrän tolv igår, trots att jag verkligen var skittrött efter dagens strapatser. Vi hann med IKEA en snabbis också, så nu har vi nya skrivbord och taklampor och lite smått och gått. Men jag åker nog dit igen i helgen och köper något tyg att hänga upp. Tror det blir mycket snyggare då nämligen :) Det ser ju så tomt ut utan något på väggarna. Plus att det är en ful fettfläck som bör gömmas!


Jag är så grymt nöjd så det är nästan läskigt. Trivs redan superbra här och saknar inte den gamla lägenheten ett dugg. Den är bara liten och äcklig. I den här är det till och med kul att steka falukorv för man kan gå runt i köket och behöver inte sätta sig på huk för att ta fram något ur kylskåpet. En självklarhet för många, men jag har levt med det i nästan 1,5 år. Men det är så himla skönt att slippa det äckliga lilla köket. Jag skulle kunna dansa omkring här och tjoa för jag är så himla nöjd, men jag besparar grannarna det tror jag :P


Har till och med fått internet nu. Det var lite krångel för den förra hyresgästen hade inte sagt upp det ordentligt tydligen. Han verkar skum.. Men Dennis, the telefonförsäljare, fixade så vi skulle kunna registrera idag. Så när jag kom hem fick jag fixa det sista och nu är det igång. 30 mbit är inte helt fel. Nu fattas bara en ny dator också, heh. Men det blir nog snart. Jag är trött på min gamla burk.


Har nyss ätit middag, det tog ju hundra år innan jag blev hungrig igen efter nudelwoken jag åt på skolan vid tolv. I normala fall blir jag hungrig igen efter tre timmar eller nåt, men nu var jag fortfarande proppmätt efter fem timmar. Galet. 


Oj, vad långt det blev. Nu ska jag nog kanske ta tag i lite kurslitteratur istället. Fast det känns ganska opeppat. Vill hellre fixa här. Eller ringa till mamma och berätta hur fantastiskt allt är här! :D Men några sidor får jag allt läsa innan jag kan unna mig sådan lyx.

Ovido - Quiz & Flashcards