Alla inlägg den 23 november 2008

Av Malin - 23 november 2008 21:42

Idag har jag sett Penelope efter att ha läst om den i Marias blogg. Den var riktigt söt faktiskt :) Dennis kom hem tidigare än väntat, då bidde jag glad :)


Var och tränade en sväng. Min vänstra axel är jättesvag, haha. Annars gick det bra tycker jag. Var inte så jättepeppad innan, men det var skönt när jag väl kom dit. En timmes träning går ändå ganska fort.


Snart är det dags att hämta tvätten. Nu ger jag upp att ha trasmattor framme. Katterna bara kissar på dem.. Så de får nog åka med mamma och pappa hem sen när de kommer ner med lite grejer efter jul.


Imorgon är det vfu som gäller igen. Vilket innebär att jag bör gå och lägga mig ganska snart eftersom jag ska åka härifrån strax före sju. Typiskt att jag sov så länge idag..

Av Malin - 23 november 2008 11:56

Usch vilken jobbig natt. Först kunde jag inte somna, för jag hatar att sova när jag är ensam hemma. Då hörs alla läskiga ljud mycket tydligare och jag blir rädd för minsta lilla. Det känns bättre att vara vaken, för då kan jag kontrollera det på något sätt.


Men men, när jag till slut lyckades somna så drömde jag en jättevidrig mardröm. Det skulle vara någon slags nollningsfest för alla musikhögskolestudenter i Sverige, så några gamla klasskompisar kom hit och agerade faddrar. Det var trevligt att träffa dem innan, men sen gick vi till festen och det var allt annat än trevligt. Den var i ett konstigt hus som man inte kunde komma ut ifrån hursomhelst, så man kunde liksom inte bara gå hem om man skulle vilja. Några killar i konstiga, stora, fyrkantiga och färgglada plyschdräkter sprang omkring och letade efter lillasystern till en tjej som de hade försökt mörda(!) ett tidigare år. De skulle väl hämnas antar jag. Så alla sprang omkring och skrek och var livrädda. Killarna hade någon lång pinne (typ höjdhoppsribba) som de sprang omkring med och tvingade in folk i hissar och grejer med. Vid ett tillfälle tappade de pinnen och två tjejer fick tag i den och sprang iväg till typ en labyrint med olika hinderrum med konstigt formade väggar, typ kuddar som stack ut överallt. De drog med sig pinnen genom några rum, men där fanns en lönndörr som killarna gick in genom. Den ena tjejen hann springa iväg, men en tjej var kvar. Och killarna sa typ "det här ska du minsann få för" och tog en av alla dildos som låg på golvet(?) och förde in den i henne.


Det sista jag minns var att hon skrek öronbedövande att det gjorde jätteont och sen vaknade jag. Alldeles kallsvettig och verkligen livrädd. Fy fan vad vidrigt det var! Det var jättetidigt på morgonen, så jag kunde inte gå upp heller. Hade ingen lust att somna om och fortsätta drömma om det där.. Mår fortfarande lite dåligt av drömmen, trots att jag somnade om och drömde finare och normalare drömmar sen. Det om något är väl ett tecken på att jag inte trivs med att sova själv..

Av Malin - 23 november 2008 01:02

Kvällen har jag ägnat åt att prata i telefon med mamma, lagat och ätit lasagne, halvkollat på dansbandskampen, pratat i telefon med Emma och försökt sy gardiner. Det senaste var verkligen lättare sagt än gjort. Mamma skickade med ett tyg i paketet med lampan och lite andra grejer. Hon sa att hon skulle skicka med "gardiner", men de var inte sydda. Dessutom var det jättesnett klippt. Så jag var tvungen att fixa till det innan jag kunde börja sy. Tyget var jättetunnt och ville absolut inte ligga still. Blev inte bättre av att ha två katter som var nyfikna och ville hjälpa till att skrynkla till tyget. Lyckades efter många om och men klippa någorlunda rakt och sen sy, vilket inte heller var det lättaste eftersom tyget dessutom drog ihop sig väldigt lätt. Så aldrig mer sådant tyg när jag ska sy gardiner! Hädanefter får det bli vanligt hederligt bomullstyg. Eller färdigsydda gardiner. Phew. Det är inte lätt när det är svårt!


Nu ska jag gå och lägga mig. Katterna har varit väldigt lugna och tysta idag också, så de lär ju sätta igång och skrika snart igen. Yay. Tur att Dennis kommer hem imorgon, nu är det inte roligt att vara ensam hemma längre.. Det var det inte ens igår i och för sig. Nåja, godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards