Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Pluggis

Av Malin - 6 november 2008 13:58

Nu har jag kollat igenom läroplanerna, skollagen och FN:s barnkonvention. En rättning till förra inlägget, skollagen är inte bara 60 sidor, snarare 95, jag mindes fel. Men som tur var hade jag varit smart och markerat det viktigaste. Allmänna råd för fritidshem är också avklarad. Och lite om kränkningar också. Det känns typ som att jag kan allt jag läser, fast det gäller ju att kunna formulera sig på papper sen. Men det brukar kunna gå bra på prov (tenta vet jag dock inget om), då finns det ju inget annat där inne som man kan göra, så det är lika bra att koncentrera sig på det man ska göra. Hemma finns det ju alltid något annat som är roligare. Typ sy i knappar, vilket jag gjorde förut idag. Tänka sig. Det har jag skjutit upp i flera veckor (månader?) men när det gäller att undvika att plugga går det minsann för sig.


Nu vill jag cykla till nya lägenheten istället. Kanske ska sätta mig på golvet där och plugga istället, haha. Där finns det åtminstone inte så mycket annat att göra än så länge. Jag är väldigt nyfiken på ättikaeffekten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards