Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Lunch och återigen öbo-hat

Av Malin - 17 november 2008 13:14

Nu har jag ätit lunch och är kanske på lite bättre humör. Lax, potatis, broccoli och tomatpesto blev det. Kände att jag kunde unna mig något godare och nyttigare än falukorv...


Nu ska jag göra ett nytt försök och skriva om mitt Öbo-hat. Städbesiktningen var alltså inte godkänd. Anledningarna till det:

* Ett "vitt pulver" på köksluckorna. Jag använde ett rengöringsmedel för kök och badrum som skulle verka i några minuter och sen torkas bort. Jag försökte med diskmedel och grejer innan, men då gick inte alla fläckar bort, så jag fick ta den där.. Jag har torkat av massa gånger, men det vill inte gå bort. Det är liksom inget man ens ser om man inte vet om det eller kollar med förstoringsglas typ.. Jag tycker att man ska vara glad för att köksluckorna är torkade överhuvudtaget, det tror jag knappast att alla gör!

* Samma rengöringsmedel hade gjort en liten fläck i badrummet, stor som en 50-öring eller nåt, tydligen katastrofalt och inte godkänt. Jag som till och med grundligt rensade golvbrunnen. Något som inte hade gjorts på flera år kan jag säga.

* Ugnsluckan var inte ren. Jag skrubbade som en galning allt jag hade för att få bort det inbrända äcklet. Och visst, det var pyttelite kvar, men är ugnen jättegammal och äcklig får man ju räkna med att inte allt går bort! Sen hade det runnit lite mellan de två glasen på ugnsluckan. Där gick det inte ens att öppna, så vad ska man göra liksom?


Detta var alltså de stora anledningarna till att det inte blev godkänt. För det ska vi tydligen betala 575 kr, för två timmars städfirma typ. Herregud. Det är ju helt sjukt. Jag fick inte ens någon chans att ta bort det själv. Jag är så fruktansvärt arg och irriterad och ledsen. De pengarna hade kunnat gå till något vettigt istället. Det värsta är att vi ändå har lagt en massa tid och kraft på att städa så gott vi har kunnat. Det är liksom omöjligt att få det superfräscht och fint, lägenheten är trots allt 40 år gammal! Och sunkig och äcklig i sig själv. Den var betydligt mer städad än när jag flyttade in, så jag förstår inte hans problem!


Sen klagade han på att spegeln satt kvar också. En spegel som satt där när jag flyttade in, vilket jag påpekade redan samma dag som jag var där och tittade på lägenheten, för att jag inte skulle åka på att göra något åt den. Men det hade tydligen kommit bort någonstans. Gaah, idioter! Om jag nu, mot förmodan skulle lyckas få bort den fastlimmade spegeln från väggen så skulle den ju slita med sig halva tapeten. Och det är inget jag tänker stå för.


Jag hade bra förklaringar till allt som han klagade på, men det dög tydligen inte för idioten. Han är väl ett sånt där rötägg som hatar sitt jobb och gör allt för att göra livet lika surt för alla andra också. Jag tvivlar starkt på att den nya hyresgästen ens kommer märka att det är "ostädat". 


Skönt att få skriva av sig lite. Men jag blir ändå upprörd så fort jag tänker på det. Om vi ändå får betala massa känns det typ som att vi kunde ha skitit i att städa överhuvudtaget.. 


Läsa lite kanske? Känner mig grymt opeppad på allt idag. Men jag måste väl. Skönt att jag skippade föreläsningen iaf, annars hade jag varit fast där i en timme framåt. 

 
 
Maria

Maria

17 november 2008 13:54

Han verkar ju helt intelligensbefriad!

Dom kan ju aldrig hålla reda på papper där tydligen. När jag flyttar in nånstans brukar hag alltid skriva en egen lista med saker som är trasiag/slitna som var där från början för att man ska slippa betala andras skit, det har funkat hittills.

Kan ju säga redan nu att se till att hålla nsyggt på tomten (rabatten) för det kräver dom dig på pengar om du inte har fixat det.

Om dom tycker att gräsmattan inte är tillräckligt klippt så gör dom det själva och tar betalt för det istället. Sen typ måste man ha blommor i rabatten på framsidan och absolut inget ogräs för då skickar dom papper hem om att om man inte åtgärdar så gör dom det = 700kr!

Jag fick ju köpa spadar och krattor och massa skit som jag inte har nån användning för nu. Vi har ju inte ens balkong.

http://readingmary.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards