Alla inlägg under augusti 2008

Av Malin - 25 augusti 2008 09:19

Uppe med tuppen (nåja, för att vara jag) för att åka till IKEA med ett gäng klasskompisar. Här ska spanas potentiella möbler till nya lägenheten :)


Har inte sett någon Zässi än, men någon har varit och ätit av maten jag ställde ut iaf. Fast det kan ju lika gärna vara någon annan katt på området. Tydligen hade hon smitit iväg för några år sedan och varit borta i tre månader, Dennis granne hade tagit hand om henne utan att säga nåt, även fast han visste att det var Dennis katt. Stört!


Jätteskönt att mannen är hemma igen. Trodde inte att jag skulle hinna sakna honom så mycket över bara en helg, men jodå, det gick alldeles utmärkt :) 

Av Malin - 24 augusti 2008 21:45

Har nyss kommit hem från en trevlig promenad med Minda och Gabriella. Tycker det är himla skönt att folk börjar komma tillbaka hit igen :) Imorgon bär det av till IKEA med ett litet gäng. Jag hoppas att jag har fått lön tills dess! Men jag ska nog bara spana efter möbler till nya lägenheten tror jag. Måste spara pengar..


Har tvättat massor idag, men nu är det klart. Allt har nog till och med torkat nu.. Det är det drygaste att det aldrig hinner torka på de ynka tre timmarna man har på sig.. Hann med att se på Lilo och Stitch mellan varven också :)


Har varit ute på kattspaning och ropat, men ingen Zässi har jag sett. Har satt ut mat nu, så då kanske hon hittar hit.. Är ju orolig. Snart kommer Dennis hem iaf. Ska bli skönt att slippa vara ensam.. Och han är nog bättre på att fånga in katter, han har ju trots allt känt henne i några år mer än vad jag har..

Av Malin - 24 augusti 2008 16:33

Skulle bara gå ut några sekunder och känna på vädret imorse. Sen när jag öppnade dörren för att gå in igen så smet Zässi ut! Jag sprang efter henne, men hon var för snabb och jag var barfota, så hon smet in i skogen.. Eftersom hon löper lär hon ju komma hem med kattungar en gång till, yay. Visst, de är söta. Men då måste man hitta folk som vill ha dem, för vi kan inte behålla själva.. Tur att vi har hunnit flytta innan hon föder i så fall. Nu vet jag ju inte om hon kommer hem med bebisar i magen. Eller ens om hon kommer hem. Men hon borde vara hungrig.. Så hon kanske kommer hem ikväll när det blir kallare.. Hoppas hon hittar bara, hon har ju aldrig varit ute här förut. Jävla skit!

Av Malin - 23 augusti 2008 23:06

Haha, Länsförsäkringar i Bergslagen fyllde 160 år och firade detta genom att bjuda staden på Thomas Ledin, Veronica Maggio och Vincent. Gratis är gott tänkte vi, och begav oss till staden. Jag och Jenny tog cyklarna och träffade Rebecka inne i stan :) Först såg vi kanske tre-fyra låtar med Veronica Maggio, hon sjöng faktiskt mycket bättre än väntat, så det var kul :)


Medan det roddades om på scenen för Vincent funderade vi på om vi skulle gå och fika istället, vi visste inte vad han var för typ. Men vi bestämde oss för att stanna kvar och lyssna på åtminstone en låt. Och tur var det, för vi blev verkligen positivt överraskade! En skönsjungande norrlänning :) Svårbeskrivlig musikstil, lite reggaestuk. Och jag som inte ens gillar reggae tyckte att det var riktigt bra. Skönt gung :) Jenny blev kär i trombonisten som spelade sjukt snyggt. Hade faktiskt hört några av låtarna, så vi kunde låtsas att vi kunde dem och sjunga med lite lätt ibland :)


Man kunde skicka sms och hoppas på att det visades på storbildskärmen, Jenny skickade ett och efter nån timme fick vi äntligen se det! "Malin och Rebecka rockar fett! Kram Jenny" :D


Till slut kom kvällens höjdpunkt (åtminstone som arrangörerna såg det) Thomas Ledin. Jag fick ett skrattanfall redan när han skuttade in på scenen i sin skinnjacka. Haha, men han går säkert hem hos tanterna :) Fick höra några av hitsen (hemskt att man kan så många texter på låtar som man inte ens tycker om!) och musiknördade oss lite och lade fina stämmor till allt. Kan inte låta bli. Men vi tröttnade på karln och begav oss hemåt istället. Jenny visste om en Coop-butik som hade öppet till 23, så vi begav oss iväg för att leta efter den och hittade den till slut. Så hon köpte sin efterlängtade fil och jag fick ett godishalsband :)


Nu är jag hemma igen och ska lägga mig och kolla på Dumbo. Är jättetrött efter dagens strapatser. Men jag har haft jättekul. Inte alls dumt att äntligen få träffa folk! Som vanligt finns bilderna i min bilddagbok, där är det gratis att ladda upp bilder. Inte här.

Av Malin - 23 augusti 2008 17:40

Imorse kom Jenny hit och så åt vi frukost tillsammans, var mycket trevligt. Sen åkte vi in till staden, började med myrorna där jag fyndade ett par helt nya byxor för 45 kr! (Hade kostat 599 i affären som skänkte bort dem!) Sen så tänkte vi åka till Kupan, men där var det tydligen sommarstängt på lördagar. Vi var ändå där vid tolv, så då kan man ju tycka att det borde vara öppet. Dumt nog hade vi redan lagt i parkeringsavgift innan vi kollade om det var öppet, så vi fick ta en svängom på stadens smågator. Sen bytte vi parkering ännu en gång, men denna gång till en som var gratis efter ett på lördagar. Så då hade vi ingen tidspress och kunde fynda lite mer. Väl hemma hade jag tydligen köpt fyra par örhängen, ett halsband, ett par byxor och en liten försenad födelsedagspresent till Minda :) Bilder finns i min bilddagbok, mejline.bilddagboken.se.


Nu har jag precis varit ute och promenerat i det fina vädret och ska äta lite middag innan vi beger oss in till staden igen för att träffa Rebecka :)

Av Malin - 22 augusti 2008 21:04

Passade på att städa lite nu när Dennis inte är hemma. Lite lättare när man inte snubblar på varandra. Så nu är det lite fräschare här än innan. Inte för att det var jätteilla, men det blir så himla mycket katthår överallt på en gång!


Skulle klia Zässi bakom örat, hon tycker så mycket om det och har gått och gnidit huvudet mot alla kanter hon har hittat de senaste dagarna. Då upptäckte jag att hon hade en boldspot, stackarn! Men jag antar att det var där hennes dread satt, den ramlade ju av häromdagen. 


Har varit så sjukt sötsugen hela dagen, inte bra det här! Så jag tog fram de resterande browniesarna ur frysen och smaskar nu på en. Vad spelar det för roll om jag äter en nu eller på tisdag liksom? De kommer ju ändå hamna i min mage förr eller senare.. Och så har jag ju städat och förbränt lite extra, så jag kan få unna mig en brownie. (Jag måste intala mig själv att det är åtminstone lite okej.)


Tror jag ska ta fram gitarren och sjunga lite faktiskt. Får se hur det går. Min hals verkar ju inte tycka om mig. 

Av Malin - 22 augusti 2008 17:00

Imorse ringde de från Öbo och talade om att vi hade fått lägenheten som vi tittade på förra veckan, den med de fula tapeterna, haha ;) Inflyttning 1 nov, känns guld att äntligen få slippa den här lilla kartongen. Blir tre gånger så stort i fortsättningen. Och jag kommer få plats med både kläder och skor utan problem ;P


Jag somnade faktiskt rätt tidigt inatt, halv ett kanske. Men det hjälpte ju inte så mycket, för jag fick ändå inte speciellt mycket sömn. Zässi skrek värre än någonsin och det hjälpte inte ens med öronproppar+kudde på huvudet. Så jag var ganska arg på henne inatt, vaknade hur många gånger som helst.. Till slut blev jag så förbannad så jag började gråta. Då verkade hon fatta vinken en liten stund iaf. Lite nattsömn resulterade i att jag somnade framför Lady och Lufsen typ vid ett. Sov en timme ungefär. Sen ringde jag Maria och berättade om lägenheten och hörde hur det gick med hennes packande inför flytten till Malmö imorgon.


Det regnade hela förmiddagen, men runt halv tre såg jag att solen började titta fram, så jag passade på att byta om till träningskläder och bege mig ut på promenad. Pratade med mamma ungefär halva vägen och när jag hade kanske 5 min hem började det dugga lite. Fast det var mest skönt, för det blev rätt varmt i solen.


Nu har jag ätit nån slags lunch/middag och tittat på Top Model. Funderar på att städa, det kan behövas.. 


Det känns lite tomt utan Dennis här nu, tur att han inte ska vara borta så länge :) 

Av Malin - 21 augusti 2008 23:36

Det har inte varit tyst på tre veckor.. De löper i omgångar. Och tydligen har Zässi instruerat sin dotter att stå över henne och typ jucka. Vidrigt!

Ovido - Quiz & Flashcards