Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Malin - 13 augusti 2008 18:40

Idag har vi varit och tittat på en potentiell lägenhet. Det verkade som det var värsta pundarna som bodde där, knappt några möbler och fördraget överallt.. Det var en kille där inne, men han öppnade inte ens när de ringde på och knackade flera gånger, så tillslut gick visningstanten in med nyckel. Halvtaskigt första intryck, mörkt och fördraget överallt och knappt några möbler. Dessutom tyckte jag att det luktade lite rök när vi kom in, men  det försvann sen, så den är nog inte inrökt åtminstone! Lägenheten var väl ändå i ganska bra skick, men tråkiga tapeter. Tydligen var det omtapetserat 2000, och eftersom de normalt tapetserar om vart tolfte år(!) skulle vi hinna flytta ut innan det är dags för sånt. Det var ljusgulblommiga tapeter i köket, ljusgrönt i hallen, ljusblått i sovrummet och gult i vardagsrummet. Precis sådana gräsliga pastellfärger som jag aldrig någonsin skulle välja, haha. Men med lite piff kan det nog bli fint. Fast just nu är jag lite besviken, det har jag nog blivit varje gång  jag har tittat på en lägenhet första gången. Och när de som bor där varken har möblerat ordentligt eller städat så tar det ju ner rätt mycket. Det blir ju alltid annat med ens egna saker.. Och ljus! De hade knappt lampor därinne. Och så var det ju både persienner och gardiner för alla fönster. Har tackat ja till den nu i alla fall, så om någon dag får vi väl veta hur det har gått.


Jättekonstigt väder idag. Jag som tänkte gå ut på promenad så jag kanske lyckas få bort de där extra kilona någon gång. Men det regnar och åskar, så just nu känns det inte så lockande. Får låtsas att cykelturen till och från visningen, plus att vi handlade lite på hemvägen, räknas som dagens motion, hoho.

Av Malin - 13 augusti 2008 02:10

Sådär, nu är lägenheten betydligt mer välstädad än innan. Jag fick ett ryck och började städa lite efter att Sex and the city hade slutat, dvs runt halv ett. Jag blir skitarg på allt som vanligt, slog huvudet när jag skulle ställa in matberedaren i skåpet under spisen bland annat.. Och så kan man fan inte ta sig runt med dammsugaren utan att snubbla på antingen den eller nåt annat som är ivägen. Eller typ spilla ut vatten. Satte i halsen gjorde jag förstås också mitt i alltihopa, när jag tog en välbehövlig vattenpaus. Men nu är det väl klart för den här gången iaf. Det är inte jättefint, men bättre än innan åtminstone.


Apropå vattenpaus förresten. Pantera (katten) har fått en fix idé att hon ska dricka upp mitt vatten, helst ur mitt glas. Igår fick jag gå och hämta nytt vatten två gånger när jag hade lagt mig för att hon envisades med att komma dit och sörpla. Annars går väl tillbringaren bra också (som hon är en mästare på att välta ut, eftersom det är svårt att dricka när det bara är någon deciliter kvar och hon inte når ner utan att stoppa in halva sig själv i den). Hennes egen vattenskål är tydligen inte alls lika intressant. Den är ju inte lika lätt att vicka omkull, så då är det ju inte samma sport. Det förstår väl jag!


Visning imorgon. Hoppas på fula tapeter så de före i kön tackar nej, haha ;) Men hellre fula tapeter än att bo skittrångt!


Nu ska vi lägga oss och kolla på en dokumentär om jorden tydligen. Dennis sa att det nog var en bra film för mig att somna till. Mycket möjligt, men man vet aldrig. Jag kan vara lite av en vetenskapsnörd, tycker sånt är intressant.

Ovido - Quiz & Flashcards