Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Malin - 19 augusti 2008 20:44

Idag har jag och Dennis träffat Claes och Pernilla på stan, mycket trevligt :) Jag åt/drack en melonmilkshake och så gick vi i lite affärer, mest musikaffärer dock. Himla skönt att få träffa lite kompisar tycker jag!


Dennis ska antagligen åka till sitt kära Linköping över helgen, så då blir jag ensam här ett tag, men det kommer nog mest bli skönt faktiskt. Svårt att få egentid när man bor så trångt. Jag har ju mina promenader, men det är ju inte riktigt samma sak som att vara ensam hemma en stund. Får se om det blir någon promenad ikväll, det ser rätt mörkt ut.. Annars får jag nog tillgodoräkna mig promenaden på stan idag, vi gick genom hela stan och sen tillbaka igen, så det blev nog en bit. Fast det var ju ingen powerwalk direkt :)


Åt pastasallad med oxfilé i till middag, haha. Kanske lite skum kombo, men man tager vad man haver. Och det var riktigt gott, så varför inte?


Lyckades somna till slut inatt iaf. Började titta på Mulan, men somnade väl efter ungefär halva. Så jag får väl fortsätta med mitt Diensytittande ikväll/inatt.  

Av Malin - 19 augusti 2008 04:27

Jag blir tokig! Jag har försökt sova i nästan en timme nu, men det verkar vara ett omöjligt uppdrag.. Hur normalt är det att inte vara tillräckligt trött för att somna när klockan är halv fem? Katterna är lika äckliga som vanligt. De var tysta i flera timmar förut, så jag hoppades att de skulle sluta hålla på, men tydligen inte. Bajs. 


Tittade på Askungen innan jag skulle gå och lägga mig, tror inte jag har sett hela filmen förut, möjligtvis när jag var riktigt liten. Himla söt film egentligen. Coolt att den är så gammal också. Från 1950 stod det visst. Tänk att de kunde göra så roliga filmer redan då ;P


Någon som har bra tips på hur man lyckas somna? 

Av Malin - 19 augusti 2008 00:24

Dennis skulle poppa popcorn och läste inte riktigt hur mycket man skulle ha. Så han hällde på lite väl mycket för 2-literskastrullen, det poppade över ganska rejält, haha. Han skulle ha lyssnat på mig istället. Eller läst på förpackningen. När ska han lära sig att jag alltid har rätt? ;P Nåja, vi fick oss ett gott skratt och popcornen blev ju goda ändå :)

Ovido - Quiz & Flashcards