Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Malin - 31 augusti 2008 23:45

Haha, hittade det här testet i Emmas blogg. Visst tycker jag om choklad, men sådär är jag väl ändå inte funtad? :S


http://w001.candykingcampaign.com/se/


"Chokladokrat är riktiga finsmakare och kännare av det goda här i livet. Och det berättar de gärna för alla omkring. Chokladokrater vill inte på några villkor uppfattas som vanliga i sin smak. De har örnkoll på vad som är bäst, rätt och finast - oavsett om det handlar om inredning eller matlagning. Därför kan chokladokrater ibland uppfattas som lite snobbiga förstå-sig-påare. Men chokladokrater älskar också att dela med sig av allt som de tycker om och kan vara en fantastisk källa till nya upplevelser och kunskaper. Chokladokrater är mycket sociala och måna om sina vänner. De bjuder ofta på fest och tycker om att överraska med presenter."

Av Malin - 31 augusti 2008 22:24

Efter inte så lite funderande tackade jag till slut nej till damkörsvikariatet. Var jättepeppad först, men jag kände mer och mer att det skulle ta alldeles för mycket tid och kraft. Det kan nog räcka med de 125% jag ska läsa i skolan i höst. Det är ju inte såå kul att åka buss. Känns faktiskt jätteskönt att jag tackade nej. Visst hade det varit kul och en bra erfarenhet, men just nu känns det som att det är mer än nog med allt annat. Man kan ju inte hålla i en kör utan att lära sig alla stämmor i alla låtar. Och det tar faktiskt mycket tid.


Var ute på promenad med söta Karin ikväll, var jättekul att träffa henne igen. Och skönt att prata av sig. Hon är så klok, hon hörde på mig på en gång att jag egentligen inte ville hålla i kören nu, så efter det ringde jag och tackade nej :)

 

Pratade med pappa om Gotlandsresan första helgen i oktober. Hans morfar var kompositör och den helgen ska Gävle(?) symfoniorkester spela några av hans verk i Visby domkyrka. Så det kändes som något jag vill gå på. Och så kan det ju vara mysigt att se Gotland på hösten :)


Nu är det dags för sängen snart. Inte för att jag kommer att somna inom de närmaste timmarna, men jag kan ju vila eller nåt. Måste upp tidigt, för imorgon börjar jag kl 8. Yay.


Dagens Disneyfilmer: Alice i underlandet och Micke och Molle. En prinsessas dagbok 2 gick på tv, halvkollade på den. Om jag inte minns fel är det minsann också en Disneyproduktion, så den måste ju också räknas. Kanske blir en fjärde snart också.

Ovido - Quiz & Flashcards