Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Malin - 12 augusti 2008 14:02

Jag är ju hopplös. Fattar inte hur man kan sova till halv två! Det har jag aldrig kunnat förut.. Dessutom vaknar jag och känner mig halvförkyld och tung i huvudet. Är nog dags för en städning här inne, det har blivit lite väl mycket damm och katthår i hörnen :)


Nu ska jag äta lite fruktsallad och sen bege mig ut på en promenad innan det börjar regna, då kanske jag piggnar till lite.


Angående Regina Spector som jag började lyssna på igår: Alla låtar var verlkigen inte bra. Dennnis tyckte att det lät som om hon hade spelat in sin sånglektion och gjort en låt vissa gånger. Och det gjorde det faktiskt. Visst att man kan vara exprimentell, men att göra konstiga ljud sådär är inte riktigt min grej. Men många av låtarna var bra också. Får lyssna på dem helt enkelt ;)

Av Malin - 12 augusti 2008 02:18

Jag måste erkänna, har inte tagit mig för att läsa i Da Vincikoden än, fastnade här istället och läste alla(!) inlägg som jag har skrivit här. Hade två, möjligen tre aktiva månader, sen slutade jag helt. Hade väldigt mycket att göra i skolan. Skyller på det. Jag hade svårt att hålla mig för skratt när jag läste en del saker jag hade skrivit. Dennis skrattade åt mig så fort jag började fnissa lite här. Han påstod att han skrattade med mig, men jag vet nog hur han funkar ;P


Har upptäckt en för mig ny sångerska, Regina Spector. Alltid trevligt med ny musik! Appropå musik kanske jag ska cykla till skolan någon dag och öva lite, har inte blivit mycket av den varan i sommar. Men har inte riktigt känt för det när jag inte har mått bra. Har svårt att öva när Dennis sitter typ en meter från pianot också. De grejer jag ska öva på låter inte så snyggt, heh.


Hm. Kanske ska göra ett nytt försök att ta mig till sängen, men jag är knappt trött eftersom jag bara har varit uppe i drygt tolv timmar. Men jag borde försöka vända tillbaka dygnet lite, mår bättre då.. Får se hur det går ;) Puss och godnatt.

Av Malin - 12 augusti 2008 00:27

Eftersom Maria (som är min största inspirationskälla i livet ;P) har börjat blogga igen så måste jag ju också göra det! Har ändå inte så mycket för mig, så varför inte..


Idag har jag varit på bra humör, för ovanlighetens skull den här sommaren. Sov till tvåtiden dock. Har helt störd dygnsrytm sen de två nätterna jag jobbade förra veckan. Efter en natts jobb var det inga större problem att vända tillbaka dygnet någorlunda normalt, men efter två känns det som en omöjlighet nästan. Det är inte likt mig att inte kunna somna före fem!


Är inne i en chick-flick-period. Eller ja. Igår såg jag Sex and the city-filmen och idag blev det Djävulen bär Prada. Funderar på att se Mamma Mia också. Eller typ Titanic, haha. Fast den hade passat bättre igår, när jag var mer lättrörd.


För en gångs skull sken solen och det var uppehåll idag, så jag passade på att gå några kilometer, lyssnandes till Mikas In cartoon motion. Perfekt albumlängd och perfekt tempo på de flesta låtarna om man är ute efter att gå fort. Det var tydligen flera som hade upptäckt att det inte regnade, det var nästan fullt på parkeringen vid motionsspåret! I normala fall är det kanske två bilar där, nu var det åtminstone tio gånger så många. Mestadels joggande medelålders män såg jag. Jag hoppas att de bor en bit bort, annars är det väl fruktansvärt onödigt att ta bilen för att man ska träna!?


På onsdag ska vi på visning av en betydligt större lägenhet än den här skolådan, är nummer fem i kön, men hoppas på att få den ändå. Nu är jag verkligen trött på att bo såhär trångt. Det är underbart att ha Dennis här och få kramar när man behöver det, men lite egentid och plats att gömma sig på när man behöver är viktigt för både mig och honom. För alla antagligen.


Jag kanske borde sluta skriva snart, annars finns det ingen chans att någon kommer orka läsa allt detta ointressanta. Men jag skriver för min egen skull, så too bad om det är tråkigt för andra att läsa.


Da Vincikoden nästa tror jag, måste ju försöka hålla uppe min standard på 100-150 sidor per natt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards