Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Malin - 18 augusti 2008 22:06

Vaknade med en huvudvärk som hette duga. Det är svårt att sova med två löpande katter som skriker hela tiden. Jag trodde Zässi var klar för den här gången, hon var ju tyst i en vecka, men nu verkar hon vara på krigsstigen igen.. Snart går jag och stänger in dem i någon annans lägenhet, har nycklar till två kompisar nu på sommaren.. Vore skönt med lite peace and quiet.


Försöker komma fram till vad jag har gjort idag. Inte mycket vettigt alls, tittat på tv typ. Pratat strunt (och kanske lite allvar) och skrattat massor med Dennis också, aldrig fel :) Idag blev det en promenad som tur var, jag trotsade duggregnet och gick ut ändå. Sen tog jag en välbehövlig dusch, mitt hår var fruktansvärt skitigt! Det var nästan så jag skämdes för att gå till motionsspåret.


Jag har en konstig granne som skriker till lite då och då. Han bor inte ens i samma hus, men ändå hör jag honom åtminstone ett par gånger varje dag. Försöker spekulera i vad han gör för att framkalla dessa rop, kanske spelar han poker eller nåt tv-spel. Eller tittar på sport. Det låter typ som när någon tittar på fotboll eller hockey och blir glad när favoritlaget gör mål. Men så ofta kan väl inte sådant visas på tv? Eller? I så fall måste han ha väldigt många favoritlag..



Av Malin - 18 augusti 2008 04:13

Jag är ju hopplös. Började läsa i den spännande boken mitt i natten, med ungefär hundra sidor kvar. Och givetvis kunde jag inte sluta förrän jag hade läst ut den, vilket tog sina timmar. Men nu borstar jag tänderna och ska lägga mig. Så godnatt. Eller godmorgon kanske..

Av Malin - 18 augusti 2008 01:37

Idag är inte en bra dag. Min dator är värre än vanligt och jag blir skitarg varje gång den inte gör som den ska. Den har hängt sig massa gånger och jag vet inte hur många gånger jag har behövt starta om den idag. S-U-C-K. Igår rensade jag ju bland mina foton, så jag tänkte vara duktig och säkerhetskopiera dem på dvd. Den första var det inga större problem med. Men eftersom jag har så många bilder fick inte alla plats på en dvd. När jag skulle bränna den andra så funkade det inte, försökte med fyra olika skivor, varav en sprillans ny, men Nero påstår hela tiden att skivan inte är tom och vägrar därför att bränna (vilket inte har varit några problem förut, så förstår inte varför det ska ställa till det nu). Så jag laddade hem en nyare version av Nero i hopp om att den skulle funka bättre. Men inte då. Är säkert fel på brännaren eller nåt, den är ju inte direkt ny. Skulle inte förvåna mig om hela datorn kraschar nu innan jag har hunnit kopiera bilderna, det vore ju perfekt..  Inte.


Har nyss sett en dålig camversion av Mamma Mia. Den var rätt söt, men med halvkass bild- och ljudkvalitet blev jag inte så imponerad. Får se den igen kanske, när det har kommit ut nån vettigare version. Det gör faktiskt skillnad.


Korven är fortfarande sugen på att göra barn som det verkar.. Hon håller fortfarande på och åmar sig och skriker. Det gör mig galen! 


Blev ingen promenad idag, det har regnat hela dagen.. Blev uppehåll vid elvatiden, men jag vill inte gå ut själv när det är mörkt. Hoppas på en promenix imorgon istället. Kanske ska ta en sväng förbi Nautilus och kolla läget. Kanske rentav skriva in mig och faktiskt börja träna på riktigt? Jag vill ha pengar! Om en vecka kommer lönen iaf. Inte för att den kommer vara så hemskt mycket att hurra för, men jag blir nog några tusingar rikare i alla fall. 

Ovido - Quiz & Flashcards