Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 21 mars 2009 00:35

Woho, nu håller jag på och skickar iväg beställningen av alla bilder som ska framkallas. Tog tre förstoringar också, så det blev lite dyrare. Men det är det värt! Kul att få upp lite bilder på väggarna! Lite drygt bara att det tar ungefär 20 min att ladda upp alla bilderna innan det är klart.. Men snart kommer jag ha bilderna hemma, det kommer bli ett himla jobb att sätta in alla i album, men jag får väl ta några i taget. Men först måste jag nog komma på en lösning hur de ska sorteras.. Har en hel del konstbilder eller vad man nu ska kalla dem. De kanske kan få ett eget album och slippa trängas med hej-vi-firar-jul-bilder och sånt.

Av Malin - 20 mars 2009 22:37

Jag har precis kollat igenom alla bilder som jag vill framkalla. 1274 stycken är det. Och jag har ändå rensat bort många! Och lagt till några nya förstås. Det är extrapris hos elgiganten att framkalla just nu, 49 öre per kopia. Och jag har fått i julklapp av Dennis att framkalla lite kort, så jag tänkte utnyttja det. Plus betala lite själv antar jag. Men det är lika bra att få det gjort känner jag.. Det var ändå 5-6 år sen. Galet.


Har så sjukt många roliga bilder på Stefan, min lillebror. Fattar inte hur han lyckas, haha. Små detaljer bara som gör att det ser jätteroligt ut. Så jag har suttit här och halvskrattat för mig själv. Som vanligt då ;P


Synd att inte Morgan gick till final i Let's dance. Tycker han är grym. Men men. Det var ju Laila och Magnus också. Så det känns okej. Är inte direkt något jättefan av Let's dance, så inga tårar från min sida, haha.

Av Malin - 20 mars 2009 17:59

Jag är lite off idag. Men pianolektionen gick faktiskt riktigt bra med tanke på hur lite jag hade övat! Skönt. Tydligen har vi haft fem lektioner nu, så det är bara tre kvar. No more pianoångest :P


Ikväll ska vi nog till en av Dennis jobbarkompisar. Han har en son på tre månader som jag inte har träffat än :)


Hahaha, min lillebror skickade precis den här länken, jag skrattar ihjäl mig!

Av Malin - 19 mars 2009 22:34

På riktigt. Nästa lördag är det dags. Ska bli hur kul som helst! Har övat dans och sång idag, inte det lättaste att få allt att funka direkt!


Kom hem för snart en timme sen. Och jag är så sjukt trött, så jag stupar nog jättesnart. Har fortfarande ångest inför pianolektionen imorgon. Vet ungefär hur jag ska spela nu, men det är ju inte direkt säkert att jag får till det i händerna..

Av Malin - 19 mars 2009 11:28

Jag har verkligen ingen lust att spela piano längre. Jag får bara ångest så fort jag sätter mig för att det känns som det förväntas alldeles för mycket av mig. Men bara för att jag har spelat klassiskt piano innan så betyder det inte att jag kan kompa efter en ackordsanalys hur som helst. Det är ju bara att jämföra med klassisk och afrosång, det är ju två helt skilda saker! Jag vet inte om läraren förväntar sig så mycket av mig, men det känns så. För han prackar på hur mycket som helst, så jag har ingen aning om vad jag ska göra. Pianolektion imorgon och jag har verkligen ingen lust att gå dit. Det är aldrig något annat instrument eller någon annan lektion som orsakar såhär mycket ångest. Vad är fel?

Av Malin - 19 mars 2009 08:49

Känner mig ganska duktig som gick upp vid åtta som jag hade tänkt. Det händer inte så ofta. Men solen och våren lyser in genom fönstret, så det kändes ganska lockande för en gångs skull :) Har precis ätit frukost. Är nog dags att sätta igång med något vettigt snart. Borde öva piano eller sång, men då kommer Dennis vakna. Han har tandvärk så jag tycker han kan få sova när han väl har lyckats somna ordentligt.. Får göra något annat först. Typ arrangeringsläxa eller läsa mer musikhistoria, det tar aldrig slut!

Av Malin - 18 mars 2009 21:48

Nu börjar jag känna mig lite piggare.. Musikhistorialektionen var helt okej idag, börjar bli lite roligare musik nu tycker jag. Nästa gång blir det rock'n'roll!


Tog tag i disken när jag kom hem, vilket måste betyda att jag är piggare. Träffade en rolig prick på bussen. Får man slå sig ner bredvid dig? var det första han sa. Sen pratade han hela vägen hem, om allt möjligt. Bland annat att han var lite rädd för att gå hem i mörkret, haha. Charmigt värre :)


Borde kanske öva lite sång inför morgondagens lektion. Sången kommer alltid i kläm, hinner aldrig öva ordentligt för jag har så himla mycket annat att göra!

Av Malin - 18 mars 2009 13:36

Varför måste vi alltid ha så sjukt mycket att göra? Många grejer och dessutom tar allt lång tid också. Svårt att hinna med allt faktiskt. Har läst på norska i flera timmar nu, försökte mig på att börja läsa boken på engelska också, men jag gav upp. Får ta det sen. 230 sidor att läsa på främmande språk kan väl vara okej om man bara ska göra det. Men inte om man har 20 andra läxor också!


Nåja, nu ska jag bege mig till skolan för att repa till smask, woho. Nästa helg smäller det! Vilket innebär att jag måste sy klart snart. I helgen  kanske..

Ovido - Quiz & Flashcards