Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Malin - 4 mars 2009 23:50

Även denna dag har varit lång. Skönt att jag hann träna på förmiddagen iaf, svårt att hinna med det annars! Skulle ha haft musikhistoria, men den var inställd av någon anledning.. Hursomhelst stannade vi på skolan till åtta ändå, Emma sover över här inatt och hon skulle ha sångelever. Så jag passade på att öva. Gick riktigt bra faktiskt. Hann med gitarr, trummor, piano och sång. Inte illa pinkat!


Imorgon blir en ännu längre dag, åker härifrån vid 8, vet inte när jag kommer hem.. På kvällen någon gång iaf. Smaskrep på kvällen, så jag tror inte det är någon mening att åka hem mellan.. Har kör till halv fyra och kanske sånglektion sen.

Av Malin - 4 mars 2009 12:45

Jag har lyckats skära mig på något, på långfingertoppen. Himla smidigt när jag snart ska ha gitarrlektion. Det konstiga är att jag inte ens märkte när det hände, bara att det blödde. Så jag vet inte ens vad jag skar mig på.. Snart ska jag till skolan och där stannar jag till kl 20.00 Arrangering, gitarr och musikhistoria står på schemat. Och förhoppningsvis lite övning.

Av Malin - 4 mars 2009 12:00

Varför tar man med sin högstadieklass till ett gym? När jag går och tränar vill jag gärna ha lite lugn och ro och kunna slappna av. Inte ha 30 högstadieelever som springer omkring och väsnas. Som tur var kom jag före dem, så när det var dags för min kondition var de inne i stryrkehallen. Förstår inte riktigt grejen med att de måste låta så himla mycket hela tiden? Hur svårt kan det vara att träna och vara tyst? Eller åtminstone prata i normal samtalston? För någon vecka sen var det lika många vuxna där och det märktes inte alls på samma sätt. Visst, maskinerna var förstås upptagna, men de lät i alla fall inte! Nu äter jag ärtsoppa och ska snart ta mig en dusch innan jag beger mig till skolan. Där är det betydligt tystare, även fast det spelas musik jämt!

Av Malin - 4 mars 2009 10:13

Jahapp, då bär det iväg till gymmet. Ska styrketräna och sen köra lite kondition. Ska försöka slå två flugor i en smäll och läsa ut jazzboken samtidigt som jag cyklar, haha, får se hur det går ;) Men jag har sett andra göra det, så varför skulle inte jag kunna? :)

Av Malin - 4 mars 2009 09:12

Det blev lite mer sömn än väntat, men jag har hunnit äta frukost iaf och ska iväg och träna om en stund. Jag antar att jag behövde sova, har ju knappt vilat på två dygn. Eller ja, på nätterna då. Men annars har jag varit igång och gjort massa viktigt från morgon till sen kväll. Så då är det okej att sova nästan 9 timmar, skönt!


Jag drömde en massa konstigt. Mest om en tjej som smög omkring här i området och snodde grejer av folk. När jag cyklade hem från skolan såg jag henne sittandes i gräset (ja, det var typ sommar) med mitt smaskpaljettyg virat omkring sig. Jag blev skitarg och lyckades tillslut slita tillbaka det. Hon hade alltså varit i våran lägenhet, men det enda hon hade tagit var paljettyget, inte datorn eller så :P Normalt? Nej. Sen såg jag henne smyga omkringutanför grannarna och sen springa tillbaka när hon hade fått sitt byte. Försökte ringa polisen, men då hamnade jag i någon slags telefonkö eller "vi ringer upp dig sedan", då blev jag också sur, det var ju akut! De måste ju fånga tjejen som snodde mitt smasktyg!

Ovido - Quiz & Flashcards