Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Malin - 23 mars 2009 23:07

Nu har jag fått till två av tre stämmor på gehörsläxan. Men den tredje hörs ju inte? Jag fattar inte vad hornet spelar. Plus att jag knappt vet hur ett horn låter. Gaah. Blir galen! Eller som Linnéa skrev på facebook "
får krupp, bruten lårbenshals och svindel av gehörsläxan". Haha, tyckte det var klockrent :D

Jag är trött, men Dennis har inte kommit hem än och jag vill ju faktiskt hinna träffa honom lite idag. Mer än en minut imorse innan jag var tvungen att springa till bussen. Det är väl inte för mycket begärt? Jag kan väl fortsätta vara duktig då, när jag ändå är igång med alla läxor, och läsa ett till kapitel i den norska musikhistorieboken. 

Av Malin - 23 mars 2009 21:30

Jag har inte tid att ha ont i halsen nu! Lagom till smask och allt. Blä. Dennis ringde och bad mig köpa snus typ kvart i nio, han skulle inte hinna eftersom han slutar så sent och ska repa sen ikväll.. Så snäll som jag är begav jag mig ut i snön, var inte alls beredd på att det hade kommit så mycket under kvällen, så jag fick byta bort mina sneakers mot vinterstövlarna. Men jag var snabb, på en kvart hade jag tagit mig dit, handlat och gått hem igen. Pulsandes i flera decimeter snö.


Har övat lite gitarr nu. Det börjar bli svårt nu. Olika bastoner och plockkomp och grejer. Snyggt, men det kräver lite mer övning än att bara spela vanliga ackord. Jag har fortfarande inte satt igång med gehörsläxan. Men nu är det dags! Synd bara att huvudet verkar vilja ge upp snart. Får stoppa i mig nåt sött kanske.

Av Malin - 23 mars 2009 20:32

Ja, som vanligt har jag väldigt mycket att göra. Massa läxor, måste nog sätta igång med gehörsläxan snart. Men jag unnade mig i alla fall att se ett avsnitt av Private Practice till den sena middagen bestående av kyckling och ris. Zässi blir helt galen när vi äter kyckling, stryker omkring och tror att hon också ska få. Ibland får hon ett ben att gnaga bort resterna från, men jag är inte så förtjust i att det ska dras runt i hela lägenheten. Så hon får allt nöja sig med sin egen mat.


Jaha. Tillbaka till läxorna. Öva gitarr vore ju något också, har lektion på onsdag. Bäst jag börjar med det så kan jag planka blåskvartetten sen. "Kul".

Ovido - Quiz & Flashcards