Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Malin - 3 mars 2009 22:44

Ikväll har jag minsann gjort nytta. Konstigt att jag orkade efter dagens strapatser. Jag har övat gitarr, piano och sång och fixat klart arrangeringsläxan. Så jag kan vara nöjd. Ska nog gå och lägga mig nu. Och läsa ut jazzboken. Kanske börja på Camilla Läckbergs Sjöjungfrun som jag köpte på bokrean igår. Får se om jag orkar. Imorgon förmiddag ska jag minsann träna! Godnatt

B7

Av Malin - 3 mars 2009 19:43

Vem har uppfunnit skitackordet B7 på gitarr? Det går ju inte ta snyggt! Sitter och kämpar med Under ytan nu. Alla fyra ackord :P Fast det är bara B7 som jäklas med mig. Em, A7 och D är lite lättare om man säger så. Fingrarna behöver inte krumbukta sig så hemskt.. Men jag har ett knep! Egentligen är D före B7, men eftersom jag har problem med det bytet så börjar jag med B7 och försöker byta snabbt till D istället. Det funkar på piano iaf, så det borde funka här med!


Jaja, det är väl bara att fortsätta kämpa på. Ska nog försöka börja med Joyride också, med massa skumma gitarriff hit och dit. Varför känns det som att jag alltid lyckas pricka in de svåraste låtarna på de instrument jag är sämst på? 

Av Malin - 3 mars 2009 18:45

Phew. Nu ska jag nog unna mig att vila en halvtimme eller nåt. Kom hem för en och en halv timme sen ungefär. Sen dess har jag ätit middag framför Grey's Anatomy och diskat i reklampauserna. Det blir mindre jobbigt om man delar upp det :)


Dagen har gått helt okej. Men jag trodde att de hade spelat kvintackord på gitarr ett par gånger, men det verkade helt nytt, för de fattade inte särskilt mycket av det. Ena klassen var väldigt stökig, fick ryta i ordentligt för att de skulle skärpa sig. Och man blir rätt trött eftersom det låter hela tiden. Det är svårt att få till något strukturerat musicerande när hälften inte har förstått vad de ska spela. Hade dessutom fått order om (nåja) att de skulle få spela elgitarr och trummor = vidrigt :P Det var riktigt jobbigt att lyssna på, tur att det finns öronproppar!


Men som sagt, vila hinner jag inte göra så länge, har en hel del att göra som vanligt. Öva gitarr och läsa ut jazzboken är mest akut till imorgon.

Av Malin - 3 mars 2009 07:39

Imorse vaknade jag en halvtimme innan klockan skulle ringa och var typ pigg, men tyckte att det är för tidigt att gå upp (särskilt när klockan är halv sju!) sen somnade jag om efter en ganska lång stund och måste snooza för att jag helt plötsligt blev skittrött. Vad är det för fasoner? Hann dessutom drömma en massa jobbigt på den lilla tiden jag sov på  slutet.. Usch.


Nåja, iväg och jobba som musiklärare hela dagen, lite läskigt..

Ovido - Quiz & Flashcards