Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Malin - 10 mars 2009 21:25

Ojoj, vad mycket jag har hunnit med idag! Jag borde vakna och vara pigg halv åtta oftare. (Och bara ha en lektion på skolan mellan fyra och fem, heh.)


Jag har:

*diskat

*tvättat lakan

*städat badrummet

*organiserat lite

*dammsugit hela lägenheten förutom sovrummet

*haft gehörslektion

*handlat lite

*lagat mat vilket resulterade i tre matlådor

*bakat två sorters bröd, det ena är klart, det andra jäser

*färgat håret, eller ja, färgen sitter i just nu


Haha, lite drygt att stolpa upp det såhär. Men såhär många vettiga saker på en dag har jag inte gjort på länge, om ens någonsin!

Av Malin - 10 mars 2009 19:23

Det snöar för fullt här. Jag gick till Ica och handlade efter skolan, det följde med lite mer saker hem än planerat.. Men så är det ju alltid. Köpte hårfärg, funderar på om jag ska färga ikväll eller inte. Har svårt att bestämma mig :)


Har nyss ätit en gratäng med grillad kyckling, räkor, pasta och currysås. Väldigt gott :) Med lite ost på förstås.

Av Malin - 10 mars 2009 12:44

Ja, som ni alla vet så är nog badrummet bland det värsta man kan städa. Men nu är det gjort. Just nu väntar jag på att tvättiden ska ta slut så jag kan gå dit och hämta lakanen som förhoppningsvis har torkat en del, har bara hängt lite mer än en halvtimme eftersom jag kom på att jag skulle tvätta så sent (men jag får väl vara glad över att det övehuvudtaget fanns en tvättid!). Sen väntar pannkakssmeten på att stekas, jag är så hungrig nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Men jag kan ju inte börja steka pannkakor nu när det är en kvart kvar på tvättiden. Nej, jag får allt ge mig till tåls.

Av Malin - 10 mars 2009 11:46

Har precis upptäckt att Pantera har klöst massor på min yogamatta som jag fick i julklapp och knappt har hunnit använda. Och den hade stått i en stängd garderob som hon på något sätt har lyckats öppna ändå. Nu har jag ställt in den i klädkammaren istället. Och som om det inte räckte med det så har någon av dem, precis efter att jag har tömt kattlådorna, kissat ner halva badrummet. Jävla katter! Riktigt irriterande.


Jag har en städdag här hemma, har diskat och nu får jag väl så lov att ta tag i badrummet. Håller på och tvättar lakan också. Just nu är det hantverkare här utanför som lagar våran grind. Verkligen på tiden!

Av Malin - 10 mars 2009 09:34

Har varit vaken i två timmar ungefär. Däremot har jag inte gjort något vettigt än. Kollat på två avsnitt av Project Runway och ätit frukost. Funderar starkt på att fixa lite hemma idag. Har varit svårt att hinna med det på senaste tiden. Det är dags att diska igen, som vanligt. Och jag tror att alla här i hushållet skulle må lite bättre om dammsugaren och skurmoppen svepte fram :)

Ovido - Quiz & Flashcards