Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Malin - 2 mars 2009 22:59

Fy vad trött jag är! Känner mig inte helt förberedd heller, men det går säkert bra imorgon ändå.. Jag hinner ju tänka lite på bussresan dit, tar 40 min typ. Nu stupar jag. Godnatt.

Av Malin - 2 mars 2009 21:12

Så mycket som jag har fixat och donat inför vikariatet imorgon borde jag verkligen få extra betalt! Typ 10 timmar extra eller nåt. De fattar inte hur mycket tid som går åt att planera! Är totalt slut i huvudet nu, har knappt varit ledig något alls idag.


Hm, kanske ska ta mig en dusch nu innan Project Runway. Så slipper jag tänka på det imorgon bitti. Så får det bli.

Av Malin - 2 mars 2009 19:57

Nu har jag kommit på vad vi kan spela imorgon, jag och sexorna ;) Viva la vida blir det! Fyra ackord, samma runda om och om igen. Min reservplan är Twist and shout, men Viva la vida känns lite mer nyskapande om man säger så. Då får de öva på att spela synkoper också. Det är verkligen dags för nåt annat än skittråkiga fjärdedelar!

Av Malin - 2 mars 2009 19:07

Enkel låt för sjätteklassare på gitarr (kvintackord) mottages gärna!

Av Malin - 2 mars 2009 18:38

Alltså, det är ju sjukt vad Star Pilots melodifestivallåt är lik både Waiting for a star to fall och Velvets Take my body closer. Lyssna själva. Jag fattar verkligen inte hur de fick vara med när det är så uppenbart plagiat! Waiting for a star.. var uppenbarligen först eftersom den spelades in på 80-talet.


Boy meets girl - Waiting for a star to fall

Av Malin - 2 mars 2009 08:17

Mitt första mål som jag skrev igår är uppfyllt! Nåja, halvt iaf. Jag klev upp ur sängen redan 7.40, pigg är väl att ta i, men vaken var jag åtminstone!


Nu sitter jag och äter frukost och planerar lite lektioner inför imorgon då jag ska vikariera igen. Tänkte köra lite rytmik med barnen, jag tror de behöver det. För att fräscha upp deras känsla för puls först och främst. Vissa har det, andra är helt lost. Jag hoppas att det något som går att öva upp!

Ovido - Quiz & Flashcards