Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Malin - 12 augusti 2007 20:36

Som jag skrev tidigare var det tänkt att jag skulle träffa Kristian i Örebro kl 13, men självklart spöregnade det i Motala, så vi ville inte riktigt bära ut sängen och soffan då. Det är jobbigt när allt blir massa blött ju. Ca 12.30 var vi påväg ut ur Motala, därmed ungefär en timme försenade. Väl framme i Örebro såg inte Kristian alltför arg ut, det var för tur, annars kanske jag inte får hälsa på hos honom och Maria sen!


Vi handlade och fixade lite mat innan vi började packa upp, för vi var väldigt hungriga. Bar sedan in det mesta och begav oss till IKEA. Där hittade jag en tjusig soffa som självklart skulle monteras, men det kan det vara värt om man slipper betala massa tusingar.


Magnus och far läste brunsanvisningen och skruvade medan jag och mor satte dit klädseln, till och med det måste man göra själv tydligen! Ujuj.


Den är bruuun och fin och snart klar. Magnus blev irriterad på sin långa lugg, därav tofsen, haha. 

 

Innan soffmonteringen började åt vi en familjepizza från Evelinas grill (tror jag det hette i alla fall) där vi även åt en hamburgare dagen innan. Men i fortsättningen tänker jag inte gå dit varje dag, haha. Visserligen är det nära, men... det är ändå inte okej!


Vi fixade och donade fram till midnatt, sen stupade vi allihopa. 

Av Malin - 12 augusti 2007 08:17

Jag smiter in här och uppdaterar en snabbis. Jag hoppade upp ur sängen halv åtta för att hinna städa och greja inom rimlig tid. Dessutom ska jag träffa Kristian i Örebro kl 13, så här gäller det att skynda!


Sängen, soffan, byrån, datorn och matbord med tillhörande stolar plus lite småplock är kvar. Frysen frostar av sig just nu, går jättesnabbt, den är ju relativt ny och har inte hunnit bli så isig. Det sista ska städas också, sen bor jag i Örebro. Kändes bra igår när jag fick in mina egna saker iaf. Möbleringen blev en helt annan än jag hade tänkt. Jag och pappa fick slå våra kloka huvuden ihop. Det blir nog bra det där. Det fina vädret gjorde också att lägenheten kändes mindre ful ;P


To be continued...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards