Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Malin - 21 augusti 2007 21:48

Idag har jag umgåtts med Maria och Kristian typ hela dagen, så kul att se henne igen, var alldeles för länge sen sist! Vi har segat i evigheter på Arbetsförmedlingen (fattar inte hur det kunde ta sån tid!), varit på Myrorna utan att titta på kläder (bör uppmärksammas), ätit välbehövlig lunch på Max och varit på IKEA. Där inhandlades lite småsaker och Songa, en liten badrumshylla på hjul typ. Jag tänker alltid ha såhär bra ordning! As if :)

När jag kom hem fixade jag iordning hyllan och plockade upp alla badrumsgrejer som dittills hade legat i en påse, mindre optimalt. Sen cyklade jag iväg till Brickebackens centrum och Coop där jag shoppade mat. Var lite fundersam om jag skulle lyckas proppa in allt i kylskåpet, men det gick så bra så. Är till och med lite plats över! Man får proppa smart ;)

När jag köpte jättegrovt bröd blev jag otroligt sugen på alfalfagroddar, så när jag kom hem letade jag fram fröpåsen som mamma hade gömt väl ;P Om några dagar har jag färdiga groddar, ska bli gott :)


När jag stod i köket och lagade sparris/spenatsoppa till middag knackade någon på fönstret. Denna någon presenterade sig som Hanna och det visade sig att hon går på Musikhögskolan. Hon verkade väldigt trevlig och bjöd med mig till grillning med några andra från Musikhögskolan, men jag vågade inte det ;P Dessutom har jag en hel del att göra här, vill ju fixa så det blir så bra som möjligt här inne. Men en annan gång kanske :) Var ett trevligt välkomnande tycker jag i alla fall!


Börjar bli dags att ringa herr sötnos igen, hoppas mobilen vill ha lite bättre täckning ikväll, får seriöst snart ett nervöst sammanbrott på den!

Av Malin - 21 augusti 2007 00:30

Eftersom vanliga banankartonger inte är så överdrivet fina att ha framme, så tog jag och målade dem bruna istället. Första lagret är klart, behövs ett till så det blir riktigt tjusigt. Undrar om jag ska våga mig på att göra något slags mönster också? Jag får sova på saken.


Såhär fin färg blir de (fast blir lite mörkare när de torkar). Ser verkligen ut som choklad, så nu är jag godissugen också.

 

Hur lyckas jag alltid bli så kladdig när jag målar? Obegripligt. 

 

Har lyssnat massa på Jeanette Lindström (jazzsångerska) och Steve Dobrogosz (jazzpianist) nu, två fantastiskt musikaliska människor. Allt de gör är så grymt snyggt. Mums!


Jag ser inte fram emot att sova utan Dennis, kanske därför jag inte har lagt mig än. Pratade med sötisen förut och det var tydligen en salig blandning av människor i nya klassen. De hade ändrat en hel del saker i skolan tydligen. Och så hade han hållit sin pojkvän Claes i handen när de var ute och gick. Det tyckte jag var sött :) 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards