Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av Malin - 20 augusti 2007 17:50

Dennis skuttade upp ur sängen redan 6.30 imorse för att åka in till Motala och första skoldagen med nya klassen, men jag valde att sova vidare eftersom jag kunde. Vaknade strax efter 10 och packade raskt ihop mina saker, åt frukost och gick iväg till busset som 11.16 skulle ta mig till Linköping resecentrum. Väl där hade jag åtta minuter på mig att fixa tågbiljett hem. Första tåget tog mig till Mjölby, fick vänta några minuter där för att sen åka vidare till Örebro. Hade tur med bussen även i Örebro och var hemma strax efter kl 14. Betydligt smidigare än förra resan, skönt :)


Just nu tvättar jag igen, tog med mig en hel del smutstvätt från Dennis också. Är väldigt smidigt att kunna gå till tvättstugan och få en tid en halvtimme senare, men jag misstänker starkt att trenden inte kommer att hålla i sig eftersom fler och fler studenter flyttar in här på området och skolan börjar snart. Hade fått brev från universitetet idag, det är tonvis med aktiviteter inplanerade de första veckorna, ujuj.


Jag borde ta cykeln till den närmaste affären här och utforska utbudet lite. Dessutom har jag inte så mycket mat hemma för tillfället. Eller ja, torrvaror har jag alltid, men det kan ju vara trevligt att äta något till det också. Synd bara att min matfantasi är så fantastiskt dålig nu, måste bli ändring på det!


Snart får jag träffa Maria, ih! :D (On the trampboat on the Cypern)

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards