Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Malin - 6 augusti 2007 23:07

Usch, vad det är svårt att rensa garderoben! Även om jag har en massa kläder jag aldrig använder så gör det lite ont att sortera bort dem, de är ju mina små älsklingar.. Kommer nog bli ännu värre att välja bort skor. Hemska tanke.


Ska åka till Örebro och hämta nycklar, skriva hyreskontrakt och ta mig en titt på lägenheten kanske på onsdag tänkte jag. Det borde bli lite lättare att packa då, när jag har fått en bild av hur det ser ut. Lär ju knappast få plats med alla mina grejer. Har galet mycket saker egentligen. Trots att jag rensade bort massor när jag flyttade hit. Vart kommer allt ifrån?



För att lindra min hals dricker jag just nu lite te, givetvis i min till bloggen matchande te-kopp! (Visserligen såg jag inte det förrän efteråt, men jag kan ju låtsas att jag tänkte till.)


Ser inte fram emot att sova ensam inatt, men jag måste väl vänja mig. Det är äckligt nära tills jag flyttar nu. Jag får göra en Dennisdocka som kan hålla om mig i Örebro, det är så mycket mysigare med en Dennis bredvid <3

Av Malin - 6 augusti 2007 17:56

Jag lovade Maria igår att jag skulle skaffa en blogg i hennes ära, här är den! Vi får se hur det här går, det var längesen jag skrev dagbok i någon form, mest har det blivit sporadiska inlägg med tre månaders mellanrum, det ska det bli ändring på! Get ready!


Vaknade imorse med Dennis armar runt mig, finns inget bättre sätt att vakna på. Igår var nog den bästa dagen på hela sommaren, allt kändes bara bra och mysigt, detta trots min ihärdiga förkylning! Gick hemifrån vid 10 och åkte med bussen till Dennis mamma och syskon, spenderade det mesta av dagen hos dem i Klockrike. Kände mig lite febrig där ett tag, så väl hemma hos mig låg vi mest i min i jämförelse med Dennis 90-säng väldigt breda sovplats och pratade om allt möjligt. Kändes så bra att ha honom hos mig igen. Bara myspys :)


Idag har vi typ bara varit sjuka båda två, gjorde en kraftansträngning och packade ner porslin och grejer i köket i en flyttlåda, det var väl ungefär vad vi orkade med. Så himla typiskt att man ska vara sjuk när man måste anstränga sig massa, jag kan ju inte direkt skjuta upp flytten hur länge som helst, till helgen bär det av till Örebro och min väntande 22-kvadratare. Det känns väldigt läskigt att krympa ihop mitt boende till nästan hälften av vad jag har nu, men jag hoppas att jag ska överleva. Jag får väl våldgästa Maria så mycket som möjligt annars, så mycket som Kristian kan tänkas tillåta!


Snart måste jag göra ytterligare en kraftansträngning och bege mig till tvättstugan. Borde verkligen städa garderoben också, finns nog en hel del jag kan sortera bort. Vilket lär behövas med tanke på att mitt framtida boende inte är alltför stort. Hoho.


Well, åter till soffan. Peace out. Och för att pigga upp lite:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards