Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Malin - 13 augusti 2007 23:11

Trots att jag har varit sjukt trött och nästan gått omkring som en zombie hela dagen så fick jag nyss ett pysselryck. Det hela började egentligen med att jag skulle hänga upp ljuslyktan jag fick av Maria i födelsedagspresent ovanför sängen. Det ena ledde till det andra och plötsligt hängde det två runda paljett-tabletter där också. Hade ett tyg vid sängen i förra lägenheten, väggen var så hemskt vass eftersom någon tydligen tyckte att det var en smart idé att hälla typ grus i den vita färgen :P Tyckte det skulle bli lite väl mycket mönster om jag skulle sätta upp det här också, med tanke på tapeten. Så jag tog och klippte en lång remsa av tyget som jag sen delade upp i tre, det resulterade i tre tavlor som nu hänger ovanför min säng. Det blev väldigt nice tycker jag. Dock H-A-T-A-R jag den jäkla betongväggen! Den är verkligen stenhård. Var jättesvårt att lyckas få in knappnålarna någotsånär i väggen så tyget skulle sitta fast. Nu har jag väldigt ont i tummarna. Man skulle kunna säga att det är farligt roligt att inreda ;D


Imorgon tänkte jag köpa akrylfärg också när jag ändå är i stan. Ska måla locken på två banankartonger som ska stå ovanpå garderoberna tänkte jag. Jag har nämligen så mycket saker att allt inte vill få plats ;P


Den här skängelmy'n (heter så på jämtska, Dennis säger att det heter hästmygga, men skängelmy låter coolare :P) envisas med att flyga runt runt i min lampa. Den hittar nog inte ut, haha!


Nu börjar det bli dags att inta liggande ställning och telefonera sötisen. Godnatt!

Av Malin - 13 augusti 2007 20:53

Även denna dag började 7.30 eftersom jag var tvungen att åka till ÖBO Student och skriva på avtal och få nycklar till mitt efterlängtade förråd. Så jag och pappa masade oss upp, åt lite frukost och begav oss iväg, eftersom de stängde kl 9. Förrådet ligger nedanför marken i ett gammalt skyddsrum, och självklart låg mitt nästan längst in. Luften stod verkligen stilla där nere och vi blev hemskt svettiga och äckliga när vi bar dit ffff:sen (de fruktansvärt fula fyrkantiga furumöblerna, haha). När vi kom tillbaka till lägenheten hade mamma och Magnus precis tagit sig upp och skulle äta frukost, så jag och pappa passade på att äta en halv frukost till, vilket skulle behövas. För vi hade ytterligare lite saker att bära ner i förrådet sen. De var visserligen inte alls lika tunga, mest tomma kartonger och så.


Det sista packades upp (har någon liten kartong kvar bara, med typ skor, vinterkläder, pysselgrejer, hårgattiraljer och smycken, krafs helt enkelt) och sen åkte familjen hem. Himla tur att de kom hit och hjälpte mig, hade inte klarat det här själv!


Maria,(och alla andra förstås, men ni har inte tjatat :P) nu får du se resultatet av helgens stökerier!


Köket blev riktigt mysigt, det ska nog kunna funka, trots att det är miniminimini.

Passade på att testa min nya tvättstuga också. Allt är väldigt high-tech, är lite rädd för "tägen" (:P) dock, är rädd att den ska sluta funka och att jag inte ska ta mig in. Tur att man kan ta sig ut manuellt i alla fall! Torktumlaren var jättesnabb, torrt på 25 minuter, mäkta imponerande! Torkskåpet däremot var inte riktigt lika snabbt, men 95 minuter är kanske inte fy skam heller, i Motala tog det typ ett dygn! Men å andra sidan hade jag inte bara 3 timmar på mig där, vilket jag har nu. Några kläder hann inte torka, så de hänger här i badrummet bredvid mitt nya duschdraperi som jag har spanat på i flera år, love it! Man blir så glad när man ser det :D


Bokhyllan och sängen. (Pianot står till vänster om bilden, men där är det så stökigt för tillfället, så det får inte vara med och posa ;P)

Den färdiga soffan och min nyinköpta turkosa filt plus mina tavlor, (den vänstra är köpt på loppis för inte många kronor, jag är en van fyndare!) urtjusigt :D


Datorn/TV:n står så bra att man ser den både från soffan och sängen, bara att vrida lite. Ypperligt!

Jag är väldigt nöjd måste jag säga, tycker redan att det är jättemysigt här :) Det enda jag saknar är Benno, han fanns inte kvar på IKEA. Men jag måste bege mig dit igen, han ska bli min!


En digitalbox vore förresten inte heller fel, kan ju inte titta på TV nu! Hemska saker, det klarar jag inte många dagar.. Så imorgon bär det nog av till staden för att införskaffa en sådan. Undrar om jag vågar cykla? Pappa har ju köpt ett nytt cykellås till mig, så det borde gå alldeles utmärkt att lämna cykeln i staden någon timme. Men om det regnar, vilket det har haft en viss tendens att göra under flyttningen, tänker jag faktiskt ta bussen. Det är okej.


På onsdag eller torsdag tänker jag åka till min älskling. Tycker verkligen synd om honom just nu. Det regnade massor i Linköping häromdagen, så det rann in vatten i hans hall och på toaletten och utanför hans dörr i trapphuset typ (han bor i källarlägenhet). Så han och grannen ovanför ringde en saneringsfirma (eftersom hyresvärdsvinet inte svarade i telefonen) och sen spenderade de massa timmar med att riva upp golvet där ute. Massa fuktskador och murket och mögel och skit, inte konstigt att Dennnis har varit sjuk så mycket senaste året. Hyresgästföreningen var där idag och mätte och det såg inte alls bra ut, hyresvärden lär få ett riktigt helvete efter det här. Rätt åt idioten, det var nämligen tredje gången det blev översvämning där nere i hallen, dock första gången i lägenheten. Men ändå, sådär får det fan inte gå till...


Så nu tänker älskling försöka hitta sig en lägenhet i Motala, han vill förstås bort från den i Linköping illa kvickt. Det blir nog jättebra. Han kan få en mycket bättre lägenhet mycket billigare där. Och så slipper han pendla till skolan. Och så blir det närmare till lilla mig förstås, jag tror det blir jättebra :)


Snart måste jag nog lägga mig i sängen och kolla på en film eller nåt, jag är extremt trött och har massa träningsvärk i armarna, jag är nog inte riktigt van att bära flyttkartonger, tunga soffor och andra otympliga möbler hela dagarna. Skönt att det är klart. Nu tänker jag inte flytta förrän nästa år ;P

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards