Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av Malin - 11 augusti 2007 18:15

Det är väääldigt mycket att göra när man flyttar. Vi packade klart nästan allt och åkte med flyttlass numero uno till Örebro.

(Det konstiga som står till vänster är en svarv som päronen skulle ta hem åt en bekant, så oroa dig inte, det är inget jag ska ha i miniköket!)


En hel del saker fick ligga i bilen också. Jag behövde dock inte ligga i bagaget ;D

Pappa fick köra med släpvagnen, jag totalvägrade...

...vilket nog var en smart idé, för det var ganska trångt att backa in. Magnus fick guida så inte pappa skulle backa in i trappan, trädet, huset eller dylikt.

Vi monterade upp bokhyllan och packade in grejer i den. Eftersom lägenheten var möblerad fick vi flytta runt på de möblerna då jag inte hade tillgång till förrådet förrän på måndagen. Såhär stökigt vill jag inte ha det!

När vi kom tillbaka till Motala på kvällen (efter en liten felkörning som lade på åtta extra kilometer) hade mamma putsat klart alla fönster och torkat alla skåp och lådor, duktigt! Gissa vilket av fönstrena som hon har putsat! ;D

Kvar i Motala var mest bara datorn, sängen och köksbordet och stolarna. Det ser rätt tomt ut måste jag säga! Magnus och pappa låg nog jätteskönt på luftmadrassen och mamma låg bredvid mig i sängen. Sov gjorde de åtminstone, för de snarkade, så jag var tvungen att sova med öronproppar!

Av Malin - 11 augusti 2007 16:00

Nu ska här intagas föda bestående av fisk, potatis, broccoli och tomater (ja, det är frysrensning) för att sedan åka med det första av två flyttlass till Örebro. Har packat ner i princip allt nu, men ska tillbaka hit och sova här inatt, så sängen och datorn är kvar typ. Och de grejerna som päronen ska få ta hem förstås.


Saknar dig Dennis <3 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards