Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Malin - 9 augusti 2007 23:55

Eftersom Maria tyckte att det var tråkigt att jag inte hade uppdaterat min blogg på så himla länge (typ flera timmar) så är det väl bäst att jag skriver ännu ett inlägg. Det är bäst att hon är glad menar jag. Innan hon sade hejdå för dagen sa hon givetvis I touch you tomorrow. Det är faktiskt jag som är upphovskvinnan bakom det uttrycket, jag är mäkta stolt. För er som är nybörjare i det svengelska språket betyder det ungefär jag hör av mig.


Nu är byrån helt tömd. Jag har faktiskt slängt en hel del, typ för små kläder och trasiga skärp och ruskigt fula halsband som jag aldrig någonsin kommer visa mig i. Har till och med slängt inte mindre än två par skor! Kolla!




Kaoslådan (istället för att ha kaos byrån har jag det i en låda istället, smurtigt va?) är nu ett minne blott! Den ser numera såhär prydlig ut, får se hur länge det håller. Dessutom har jag packat ner i stort sett alla mina kläder och skor, så jag kan känna mig nöjd med vad jag har åstadkommit under dagen, trots halvfeber och snörvel ;)


Imorgon kommer päronen och Magnus och hjälper mig. Men det känns ändå skönt att ha packat ner det mesta själv så jag har koll på vart grejerna håller hus. Städa kan de däremot få hjälpa mig med, det gör inget ;) Hoppas Dennis också orkar komma, känns som det var evigheter sen vi sågs.. Men i själva verket har det bara gått tre dagar. Det bådar ju gott, inte. Puss och godnatt.

Av Malin - 9 augusti 2007 20:02

Har hittat världens enklaste recept på chokladsås, har säkert gjort den tre gånger under den senaste veckan! Smaskens till vaniljglass. Kan blandas med mjölk också så får man en väldigt smaskig chokladdryck, oh yeah!


För 2-3 personer behövs

  • ½dl strösocker
  • ½dl kakao
  • ½dl vatten
  • ½krm salt

Koka upp under omrörning och koka sen i 5-10 minuter,tills den blir slät och tjock. Ät! Tycker man som jag att den blir för stark så kan man ta lite mindre kakao och slänga i lite vaniljsocker istället. Blir smaskens! (Och ja, jag vet att jag använder ordet smaskens på tok för mycket. Men det är bara för att det är bäst och kan användas till allt, eller hur Maria?)


Jag har antagligen inte gjort nåt vettigt sen sist. Ätit middag (olika variationer av tomatsås och pasta har det blivit senaste dagarna, yay) och packat litegrann bara. It's too svårt for me. Jag vet inte hur jag ska gå tillväga.


Dennis kan inte komma hit idag heller.. Jag tänker döda hans sjukdom! Den bara förstör för oss och jag hatar den! Och hör sen!

Av Malin - 9 augusti 2007 17:34

Eftersom jag inte kunde sova inatt heller så låg jag och möblerade min nya lägenhet i huvudet. (När jag inte läste min spännande bok Olycksfågeln av Camilla Läckbärg förstås, läs!) Måste nog bli såhär. Givetvis är allt ritat skalenligt som bara den, haha. Notera det otroligt estetiskt tilltalande pianot - vilken konstnär jag är! - och den bruna väggen längst ner, där tänkte jag hänga upp tyg, har värsta idén för att undvika massa hål i väggen, blir nog superbt. Hoppas allt kan få plats bara.

Lägenheten är ju som bekant inte speciellt stor. Jag har tack och lov fixat ett förråd nu i alla fall. Givetvis tar de 50 kr extra i månaden för det, men det betalar jag gladeligen för att slippa ha skiten i min lägenhet!


Vill ha den här underbara cd-pelaren! IKEA is the shit.






Idag har jag packat ner ännu mer saker, nu är det mesta halvtomt. Jag är som sagt dålig på att slutföra saker jag har påbörjat. Jag känner mig halvfebrig (fast Iprenen har nog börjat verka när jag känner efter) och snörvlar som bara den, eftersom jag är officially off nässpray från idag!


Stackars Dennis mår inte alls bra, tycker synd om honom.. Jag vet att han inte är speciellt glad över att vara sjuk precis nu när jag är påväg att flytta härifrån. Eller överhuvudtaget för den delen. Hans sjuka verkar till och med värre än min. Är nog dags att uppfinna mirakelmeducin snart tror jag!


Shit, vilket pådrag det var här utanför nu då. Måste ha hänt en olycka, massa oliklåtande sirener.


Och Maria: Det är inte alls töntigt att blogga, det är supertufft! :D 


To be continued...

Av Malin - 9 augusti 2007 14:40

Jag hatar att vara sjuk! Gårdagens strapatser gjorde ju inte direkt att min förkylning gick över.. Icke. Nu frodas den på nytt med nya krafter. Känner mig febrig igen.. Jag har ju inte tid med det!


De på ÖBO Student är  ett speciellt folkslag, de verkar ta för givet att man vet hur allt funkar och vart allt ligger. Hur ska det gå till om man precis ska flytta dit?  Ska man behöva fråga om allt? Kan de inte berätta lite saker utan att man frågar?


Jaha. Det var ju klart att jag skulle spilla tomatklegg på byxorna också. Suck. Men varför inte.. Allt annat är ju bajs idag så. Ymymym. Så, nu har jag gnällt lite extra.. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards