Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Malin - 29 augusti 2007 23:18

Har kommit av mig lite i bloggandet (ett tecken på att jag inte längre har så mycket tid över kanske..?) men jag ska försöka skriva litegrann nu i alla fall.


Idag var första dagen på Musikhögskolan i Örebro, en massa information i "50 minuter" (snarare det dubbla) som jag inte kommer ihåg hälften av ens. Men det fixar sig nog. Mååånga nya ansikten, namn och intryck. Det är så knäppt när man hälsar på någon, man är så fokuserad på att säga sitt eget namn (som om det är så svårt att komma ihåg?) att man knappt ens lyssnar när den man hälsar på säger sitt namn. Tur att vi ska ha fina nollningsbrickor med namn på, då borde man lära sig. Tur att faddrarna hade gjort en så rolig film, annars hade informationen bara varit seg...


Efteråt åkte vi in till staden och lunchade på ett mysigt ställe som jag just nu har glömt namnet på. 9 pers vid ett bord, hoho. Men det var väldigt trevligt. Och gott :)


Sen på kvällen var det fest hos två killar som bodde i ett coolt hus med 50-talsinredning. Gröna fulsnygga tapeter nästan överallt, riktigt tjusigt måste jag säga. Det var riktigt trevligt, men vi var så trötta så vi cyklade hemåt vid elvatiden. Dock kändes det som klockan var närmare två eller nåt. Helt galet vad tom i huvudet man kan bli av så mycket nya intryck. Givetvis glömde jag ta med mig kameran, väldigt synd. Får ta den nästa gång. Dock hann jag fota tjejerna lite här innan vi cyklade dit. Har umgåtts i princip hela dagen med ett tjejgäng, vi bor i samma område allihopa, så vi har varit runt på visning i allas lägenheter för att se hur andra har löst möbleringen, kul :) Trivs jättebra med dem, himla skönt att ha några redan. Får beta av resten i omgångar. Det hinns :) Så här mycket skrattade vi nästan hela tiden :) Sara, Matilda, Jenny och Emma. Afrosångerskor allihopa.


Det var 50-talstema på festen om man ville. Här är min 50-talsoutfit :)


Nu är det Grey's Anatomy och sängen som gäller. Och sovmorgon imorgon :)

Av Malin - 29 augusti 2007 00:01

Har varit på IKEA idag igen, tredje gången på typ två veckor, helt galet. Men nu har jag en Benno (blev en svart till slut, orkar fan inte vänta tills de har fått in den mönstrade) och lite annat smått och gott och bra att ha. Har mysat med Emma typ hela dagen, var även och hälsade på Maria en sväng, sen har vi lekt med Jenny och Karin också (två nya bekantskaper), trevligt :) 


Imorgon börjar jag skolan! Så det är dags att sova... Börjar bli lite nervös, så får se hur lätt det är att somna. Tänkte kika på ännu ett avsnitt av Grey's Anatomy som godnattsaga. Puss och godnatt 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards