Direktlänk till inlägg 11 augusti 2007

Flyttlass ett

Av Malin - 11 augusti 2007 18:15

Det är väääldigt mycket att göra när man flyttar. Vi packade klart nästan allt och åkte med flyttlass numero uno till Örebro.

(Det konstiga som står till vänster är en svarv som päronen skulle ta hem åt en bekant, så oroa dig inte, det är inget jag ska ha i miniköket!)


En hel del saker fick ligga i bilen också. Jag behövde dock inte ligga i bagaget ;D

Pappa fick köra med släpvagnen, jag totalvägrade...

...vilket nog var en smart idé, för det var ganska trångt att backa in. Magnus fick guida så inte pappa skulle backa in i trappan, trädet, huset eller dylikt.

Vi monterade upp bokhyllan och packade in grejer i den. Eftersom lägenheten var möblerad fick vi flytta runt på de möblerna då jag inte hade tillgång till förrådet förrän på måndagen. Såhär stökigt vill jag inte ha det!

När vi kom tillbaka till Motala på kvällen (efter en liten felkörning som lade på åtta extra kilometer) hade mamma putsat klart alla fönster och torkat alla skåp och lådor, duktigt! Gissa vilket av fönstrena som hon har putsat! ;D

Kvar i Motala var mest bara datorn, sängen och köksbordet och stolarna. Det ser rätt tomt ut måste jag säga! Magnus och pappa låg nog jätteskönt på luftmadrassen och mamma låg bredvid mig i sängen. Sov gjorde de åtminstone, för de snarkade, så jag var tvungen att sova med öronproppar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards