Direktlänk till inlägg 13 augusti 2007

Pysselryck

Av Malin - 13 augusti 2007 23:11

Trots att jag har varit sjukt trött och nästan gått omkring som en zombie hela dagen så fick jag nyss ett pysselryck. Det hela började egentligen med att jag skulle hänga upp ljuslyktan jag fick av Maria i födelsedagspresent ovanför sängen. Det ena ledde till det andra och plötsligt hängde det två runda paljett-tabletter där också. Hade ett tyg vid sängen i förra lägenheten, väggen var så hemskt vass eftersom någon tydligen tyckte att det var en smart idé att hälla typ grus i den vita färgen :P Tyckte det skulle bli lite väl mycket mönster om jag skulle sätta upp det här också, med tanke på tapeten. Så jag tog och klippte en lång remsa av tyget som jag sen delade upp i tre, det resulterade i tre tavlor som nu hänger ovanför min säng. Det blev väldigt nice tycker jag. Dock H-A-T-A-R jag den jäkla betongväggen! Den är verkligen stenhård. Var jättesvårt att lyckas få in knappnålarna någotsånär i väggen så tyget skulle sitta fast. Nu har jag väldigt ont i tummarna. Man skulle kunna säga att det är farligt roligt att inreda ;D


Imorgon tänkte jag köpa akrylfärg också när jag ändå är i stan. Ska måla locken på två banankartonger som ska stå ovanpå garderoberna tänkte jag. Jag har nämligen så mycket saker att allt inte vill få plats ;P


Den här skängelmy'n (heter så på jämtska, Dennis säger att det heter hästmygga, men skängelmy låter coolare :P) envisas med att flyga runt runt i min lampa. Den hittar nog inte ut, haha!


Nu börjar det bli dags att inta liggande ställning och telefonera sötisen. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards