Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Nystädat

Av Malin - 13 augusti 2008 02:10

Sådär, nu är lägenheten betydligt mer välstädad än innan. Jag fick ett ryck och började städa lite efter att Sex and the city hade slutat, dvs runt halv ett. Jag blir skitarg på allt som vanligt, slog huvudet när jag skulle ställa in matberedaren i skåpet under spisen bland annat.. Och så kan man fan inte ta sig runt med dammsugaren utan att snubbla på antingen den eller nåt annat som är ivägen. Eller typ spilla ut vatten. Satte i halsen gjorde jag förstås också mitt i alltihopa, när jag tog en välbehövlig vattenpaus. Men nu är det väl klart för den här gången iaf. Det är inte jättefint, men bättre än innan åtminstone.


Apropå vattenpaus förresten. Pantera (katten) har fått en fix idé att hon ska dricka upp mitt vatten, helst ur mitt glas. Igår fick jag gå och hämta nytt vatten två gånger när jag hade lagt mig för att hon envisades med att komma dit och sörpla. Annars går väl tillbringaren bra också (som hon är en mästare på att välta ut, eftersom det är svårt att dricka när det bara är någon deciliter kvar och hon inte når ner utan att stoppa in halva sig själv i den). Hennes egen vattenskål är tydligen inte alls lika intressant. Den är ju inte lika lätt att vicka omkull, så då är det ju inte samma sport. Det förstår väl jag!


Visning imorgon. Hoppas på fula tapeter så de före i kön tackar nej, haha ;) Men hellre fula tapeter än att bo skittrångt!


Nu ska vi lägga oss och kolla på en dokumentär om jorden tydligen. Dennis sa att det nog var en bra film för mig att somna till. Mycket möjligt, men man vet aldrig. Jag kan vara lite av en vetenskapsnörd, tycker sånt är intressant.

 
 
Maria

Maria

13 augusti 2008 11:10

Det lät som en film jag skulle kunna somna till av tristess. haha...

Duktig du är som städar och står i. Jag borde städa mitt rum iaf, men de denna huvusvärk blir det ingenting. hoppa in i duschen och sen jobbet. 3 dagar kvar nu!

http://readingmary.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards