Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Lägenhetsvisning

Av Malin - 13 augusti 2008 18:40

Idag har vi varit och tittat på en potentiell lägenhet. Det verkade som det var värsta pundarna som bodde där, knappt några möbler och fördraget överallt.. Det var en kille där inne, men han öppnade inte ens när de ringde på och knackade flera gånger, så tillslut gick visningstanten in med nyckel. Halvtaskigt första intryck, mörkt och fördraget överallt och knappt några möbler. Dessutom tyckte jag att det luktade lite rök när vi kom in, men  det försvann sen, så den är nog inte inrökt åtminstone! Lägenheten var väl ändå i ganska bra skick, men tråkiga tapeter. Tydligen var det omtapetserat 2000, och eftersom de normalt tapetserar om vart tolfte år(!) skulle vi hinna flytta ut innan det är dags för sånt. Det var ljusgulblommiga tapeter i köket, ljusgrönt i hallen, ljusblått i sovrummet och gult i vardagsrummet. Precis sådana gräsliga pastellfärger som jag aldrig någonsin skulle välja, haha. Men med lite piff kan det nog bli fint. Fast just nu är jag lite besviken, det har jag nog blivit varje gång  jag har tittat på en lägenhet första gången. Och när de som bor där varken har möblerat ordentligt eller städat så tar det ju ner rätt mycket. Det blir ju alltid annat med ens egna saker.. Och ljus! De hade knappt lampor därinne. Och så var det ju både persienner och gardiner för alla fönster. Har tackat ja till den nu i alla fall, så om någon dag får vi väl veta hur det har gått.


Jättekonstigt väder idag. Jag som tänkte gå ut på promenad så jag kanske lyckas få bort de där extra kilona någon gång. Men det regnar och åskar, så just nu känns det inte så lockande. Får låtsas att cykelturen till och från visningen, plus att vi handlade lite på hemvägen, räknas som dagens motion, hoho.

 
 
Ingen bild

Benny

22 augusti 2008 22:14

Låter ju nästan som min lägenhet när maria var och titta på den *ASG*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards