Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Malin - 26 februari 2009 23:25

Normalt att börja med gehörsläxan vid halv elva eller nåt.. Nja. Nu är i alla fall basstämman färdig. Tonerna stämmer, rytmen är svår eftersom de drar så fruktansvärt i tempo när de sjunger. Nu är det bara de andra stämmorna kvar. Men det ska nog kunna funka. Däremot ska jag inte fortsätta med det nu. Nu ska jag gå och lägga mig. Börjar tidigt imorgon. Godnatt.

Av Malin - 26 februari 2009 22:55

De repade inte våran låt med orkestern ikväll heller. Varför? Dirigenten hade inte fått partituret. Jag frågade för flera veckor sen om jag skulle skriva ut det eller om styrelsen fixade det på något vis, det skulle de. Men icke. Hade någon bara sagt till mig att jag skulle skriva ut det hade jag ju kunnat göra det. Men det är inte så lätt att veta när ingen säger något! Orkestern har ju fått sina stämmor för längesen.. Usch. Jag blir så fruktansvärt irriterad på sånt här!


Har iaf lyckats komma igång lite med gehörsläxan. Planka en konstig modal körlåt är inget jag gör varje dag. Den är skitskum. Dessutom låter det inte bra på något sätt. Det är ju lite roligare om det faktiskt är fint att lyssna på!

Av Malin - 26 februari 2009 16:34

Idag har jag och Emma köpt mängder av paljettyg till SMASK. Tur att det var rea säger jag bara! Annars hade vi nog fått dra ner lite på glamouren ;P


Har varit och tränat med Adrijana. Var rätt skönt trots outhärdlig träningsvärk. Hoppas den är botad nu! Nu står kyckling i ugnen och jag kommer få stressa som vanligt. Ska vara på skolan om ungefär en timme. Och innan dess ska kycklingen vara tillagad och uppäten.. Tidsoptimist, javisst!

Ovido - Quiz & Flashcards