Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Malin - 27 februari 2009 18:24

See you later, decorator sa de nyss till den som åkte ut i Top design. Är det ens lagligt att vara så töntig? :P

Av Malin - 27 februari 2009 18:05

Tänk vad många liknande program det finns.. Top model, shear genius,project runway och nu top design, ser det för första gången nu. Men det verkar rätt kul. Inredningsprogram är ju aldrig fel :)


(Får passa på att diska lite nu i reklampausen..)

Av Malin - 27 februari 2009 17:16

Jag kom precis på att jag antagligen måste diska om jag ska lyckas baka. Då kändes det inte lika lockande längre :P Aja, det är väl dags någon gång inom en snar framtid. Så varför inte typ nu? Hungrig är jag också. Men jag tror jag bara tar lite fil eller nåt, tänkte göra pizza tills ikväll. Och det kan ju ta lite tid.. Dessutom är inte Dennis hemma än på några timmar. Antar jag iaf. Han är och provspelar för ett band i någon håla någonstans..

Av Malin - 27 februari 2009 16:24

Här går det undan med plankningen! Äter lite godis samtidigt, kanske därför det går så bra? Tyckte att jag kunde få det, har faktiskt tränat nästan varje dag den här veckan! Äter iaf sånt godishalsband som man hade när man var liten. Jag hoppas att det inte bara är jag som har ett system för hur man äter upp dem? Aldrig två av samma färg bredvid varandra, etc.. Man kan ju inte bara äta dem helt random, det blir ju fel!


Jag funderar på att jag ska ta mig i kragen och baka vetebullar så jag kan göra semlor sen.. Men jag måste till affären i så fall, självklart har jag missat att köpa grädde, smart! Det är ju faktiskt inte så långt, dessutom skönt väder. Fast det känns ändå jobbigt. Typiskt mig att skjuta upp jobbiga saker ;P

Av Malin - 27 februari 2009 15:38

..när du kommer i ditt rike. Så är texten till körtjofräset som jag håller på och plankar. Något skulle de aldrig komma undan med om det fanns flera olika religioner på skolan! Konstigt nog är de allra flesta svenska på musikhögskolan. Undrar vad det beror på? Det är ju en väldigt invandrartät stad annars..

Av Malin - 27 februari 2009 12:49

Imorse vaknade jag 6.30 och var ovanligt pigg. Skulle upp kl 7, så jag låg och drog mig i sängen och kramades med Dennis tills det var dags att gå upp. Tänk om alla morgnar kunde börja så?


Min pigghet varade inte särskilt länge, vid kl 8 när jag var på väg till skolan började jag känna mig trött igen. Hade en lektion, rytmik. Vi experimenterade lite med olika taktarter. Riktigt kul! Fick dansa en grekisk dans i 7-takt också. Svårt, men kul! Läraren säger alltid att man ska le om man gör fel, då märker ingen något, det kör jag på ;)


Efter lektionen försökte jag skriva ut SMASK-partituret i A3, men det gick inte. Så jag fick skriva ut i A4 och sen kopiera till A3. Tydligen var det därför dirigenten inte hade fått partituren.. Nåja. Nu har han fått det iaf. Så nu är det äntligen klart!


Tog mig en promenad hem i det fina vädret och nu har jag precis ätit lunch. Kyckling och bulgur med sweet chilisås. Gott! Dags för gehör igen kanske? Vore skönt att bli klar så jag kan få ta helg sen!

Ovido - Quiz & Flashcards