Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Malin - 9 februari 2009 22:42

Nu är jag färdig med mina läxor tills imorgon och på onsdag. Alltså kan jag sova hela dagen imorgon, eller iaf så jag hinner till skolan till kl 16. Eller? :P Nja. Jag går nog upp och hoppas på fint väder även imorgon. I så fall går jag nog ut och fotar lite.

Av Malin - 9 februari 2009 18:46

Världens bästa promenadväder idag! Gick både till och från skolan, så jag fick mig ungefär en timmes promenix i det vackra vintervädret. Blir alltid så sugen på att åka skidor när solen skiner och det är lagom kallt och mycket snö.


Bruksensemble (trummor, bas, gitarr, synt och sång som vi roterar mellan) på skolan. Åh, vad roligt det är att spela trummor! Och vad mycket enklare det var när jag fick spela ett vanligt trumkomp istället för U2s skitsextondelar :P Ett vanligt trumkomp gjorde att jag kände mig betydligt mindre sämst! För så dålig är jag faktiskt inte på att spela trummor! Jag är grym ;)


Har nyss komponerat en ful låt till gehöret imorgon. Den skulle skrivas enligt vissa kriterier (i det här fallet använda fyra toner i taget, men olika tetrackord, orkar inte förklara, men i princip dur och moll). Vilket aldrig blir särskilt bra. Det är bättre om man får göra så att det låter snyggt tycker jag! Men men, det är inte tänkt att det ska bli någon världshit direkt. Våran smasklåt däremot, haha ;D

Av Malin - 9 februari 2009 11:43

Har roat mig med att skriva ut alla 35 smaskstämmor nu på förmiddagen. Och bläcket i min nya skrivare tog slut! Fattar verkligen inte hur det gick till, jag har skrivit ut max 100 sidor. Skitdåligt! Men men, fick beställa en ny patron, hoppas den räcker längre.. Annars blir jag sur. Snart dags att äta lunch kanske, tänkte ta en promenad ner till skolan sen. Börjar 13.30 Först ska jag nog öva lite på gitarrläxan. Pianoläxan borde jag också öva på. Men jag har verkligen ingen lust. Han tog upp miljoner grejer förra gången, så jag vet inte vilket jag ska koncentrera mig på. Och därför blir det inget gjort.

Ovido - Quiz & Flashcards