Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Malin - 3 februari 2009 21:45

Vikariatdagen började bra med resurs hos ettorna. Fick flera kramar och de uppaterade mig på vad som hade hänt (vem som var kär i vem, hade en lös tand, brutit armen, fyllt år, typ sånt).


Men sen vände turen. Är det svårt att tala om att det inte ska vara någon kör? När kören skulle komma kl 10 var det ingen där, jag väntade några minuter, men ingen dök upp. Så jag fick gå runt och leta efter barnen och då har de planerat in något helt annat, utan att säga något! Så fruktansvärt irriterande. Jag hade kunnat lägga mig tidigare igår. Haft mindre att tänka på överhuvudtaget om jag hade vetat om att den var inställd. Inte första gången det händer heller, det hände typ tre gånger under de fem veckor jag hade vfu också. Nåja, den andra körtimmen var det tre tjejer där iaf (femmorna var borta, så det fattades tpy 15 pers) men vi sjöng That's what friends are for och spelade lite och hade skoj.


Med sexorna spelade vi bas (fast på gitarr) och rytmtrumset (tre samtidigt, varsin funktion) till Knocking on heavens door och Let me entertain you. Första klassen var stökig. Vilket faktiskt beror på att de nästan bara är killar, bara att inse. Men en andra klassen, nästan bara tjejer, var riktiga änglar! Och duktiga på att spela. Alla fattade hur de skulle göra och kunde hålla takten i trumsetet. Bara det är en seger ;) Visserligen är det mycket enklare att förklara när folk lyssnar, men de är faktiskt en väldigt musikalisk klass.


Gehör på musikhögskolan efteråt. Gick bra, han var imponerad av min fina plankning, woho :) Efter det skyndade jag mig hemåt och väl hemma har jag bra legat i soffan. Så himla trött. Somnade till och med nån timme och vaknade när Dennis kom hem 21.15 typ. Nu ska jag kurera min hals med glass och hoppas på en snällare natt. Orkar inte med en likadan till. Kan iaf sova länge imorgon, börjar 13.30, skönt! Fast jag har lite att göra innan, men det finns ingen anledning att gå upp före 9 iaf!

Av Malin - 3 februari 2009 07:33

Jag tror jag vaknade hundra gånger inatt. Känner mig inte utvilad alls. Och till råga på allt snörvlade jag som en tok och kunde knappt andas. Hade alldeles för mycket i huvudet, så det bidrog väl också.. Hoppas dagen går bra. Men 45-minuterslektioner har en förmåga att bara springa förbi. Så jag borde överleva, även fast jag varken är särskilt pigg eller frisk.

Ovido - Quiz & Flashcards