Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Malin - 17 februari 2009 23:43

En av tvättmaskinerna tog verkligen hundra år på sig, så vi satte på radion som fanns där inne för att fördriva tiden. Radioprogrammet var Karlavagnen och en skånsk gubbe ringde in och berättade hur stolt han var över sin data. Han berättade om fantastiska jotob och piratbej, haha. Det var riktigt roligt. Programledaren lär ju få höra diverse skumma grejer av allt folk som ringer in.

Av Malin - 17 februari 2009 22:52

Brödet blev luftigt och saftigt, åtminstone än så länge. Återstår att se hur det smakar efter några dagar i plastpåse ;P Men skållning verkar bra för just saftigheten. Egentligen borde man baka eget bröd jämt, så mycket godare och dessutom billigare. Men det är ju absolut godast när det är nybakt. Nu har jag iaf två sorters hembakt bröd att välja mellan. Och pizzabullar, vaniljbullar och banankaka i frysen. Woho.


Snart dags att gå till tvättstugan igen. Var en hel del tvätt som vanligt..

Av Malin - 17 februari 2009 21:23

Har varit utan internet hela dagen, bara därför har jag känt hela dagen att det finns miljoner saker jag måste kolla på internet :P Men nu funkar det på Dennis dator iaf, dock inte på min. Det får han kolla upp när han kommer hem. Jag kan inte så mycket om sånt..


Var och tränade med Adrijana vid två, skönt att komma igång igen efter sjukperioden. På torsdag ska vi träna core. Kul att komma igång med pass också!


Nu bakar jag bröd, det jäser för andra gången. Sen ska det in i ugnen. Jag har höga förhoppningar, enligt receptet skulle det bli saftigt, vilket det sällan blir när man bakar själv tyvärr.. Och snart är det dags att tvätta fram till ett. Kul jul. 

Ovido - Quiz & Flashcards