Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Malin - 8 februari 2009 23:29

Kul att det visas nya Beckfilmer! De gamla började bli lite uttjatade. Men även kvällens film var riktigt bra. Oväntad vändning i slutet! Kul också att Björn Gustafsson var med på ett hörn och spelade "ung kille" (som han så fint hette i rollistan) som hittade flickan i jordkällaren. Fast det roligaste av allt är nog att se Becks och Gunvalds sköna jargong :)


Borde kanske lägga mig snart. Idag har vi städat. Känns som man måste göra det väldigt ofta när det bor söta katter (läs håriga monster) här. Katthårsdammråttorna flyger omkring lite överallt om man inte är snabb att ta bort dem.

Av Malin - 8 februari 2009 22:13

Det här är alltså vad jag ska lära mig utantill. Du behöver absolut inte läsa. Jag tänkte bara att det skulle vara en hjälp för mig att skriva det massa gånger. Då kanske det fastnar.. Endel gör det. Men inte allt. Och det tar ett tag innan jag kommer på det..


Gaudeamus igitur, juvenes dumsumus.
Gaudeamus igitur, juvenes dumsumus.
Post jucundam juventutem
Post molestam senectutem
Nos habebit humus, nos habebit humus.

Vivat academia, vivant professores.
Vivat academia, vivant professores.
Vivat membram quodlibet
Vivant membra quaelibet
Semper sint in flore, semper sint in flore.

Alma mater floreat, quaenos educavit.
Alma mater floreat, quaenos educavit.
Caros et commilitones
Dissitas in regiones.
Sparsos congregavit. Sparsos congregavit.

Av Malin - 8 februari 2009 19:04

Jag undrar verkligen hur man bär sig åt när man lär sig något utantill? Det är ju något som bara brukar ske automatiskt. Men hur gör man när man måste lära sig något utantill som inte vill fastna? Ska lära mig en tråkig låt på latin. Stämman kan jag, utan problem. Men texten. Nej, den vill inte. Och den ska sjungas utantill på lördag. Yay.

Av Malin - 8 februari 2009 14:42

... är nog bland det äckligaste som finns. Men nu är det gjort! Det behövdes kan jag säga. Det blir verkligen mycket äckligare när man har dumma katter som ensvisas med att göra sina behov bakom badkaret! Eller i för den delen. Inte alltid som tur är. Men det händer. Och det är vidrigt.

Av Malin - 8 februari 2009 14:36

Som väntat var det inte speciellt bra igår. Petra Mede borde förbjudas. Hon var kanske inte lika hemsk som vanligt, men det var fortfarande inte acceptabelt. Låtarna var inget att hurra för heller. Jag vet inte om det var rätt låtar som gick vidare eller inte.. Jag bryr mig faktiskt inte särskilt mycket. Varför tar de bara med dåliga låtar i Melodifestivalen? Och hur hur HUR kunde den internationella juryn rösta vidare Caroline af Ugglas? Visst, låten var rätt skön. Kanske hade kunant funka OM någon annan hade sjungit den. Men hon? Hon är bara skitkonstig!

Ovido - Quiz & Flashcards