Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

No.. but yeah.. but no..

Av Malin - 31 augusti 2008 22:24

Efter inte så lite funderande tackade jag till slut nej till damkörsvikariatet. Var jättepeppad först, men jag kände mer och mer att det skulle ta alldeles för mycket tid och kraft. Det kan nog räcka med de 125% jag ska läsa i skolan i höst. Det är ju inte såå kul att åka buss. Känns faktiskt jätteskönt att jag tackade nej. Visst hade det varit kul och en bra erfarenhet, men just nu känns det som att det är mer än nog med allt annat. Man kan ju inte hålla i en kör utan att lära sig alla stämmor i alla låtar. Och det tar faktiskt mycket tid.


Var ute på promenad med söta Karin ikväll, var jättekul att träffa henne igen. Och skönt att prata av sig. Hon är så klok, hon hörde på mig på en gång att jag egentligen inte ville hålla i kören nu, så efter det ringde jag och tackade nej :)

 

Pratade med pappa om Gotlandsresan första helgen i oktober. Hans morfar var kompositör och den helgen ska Gävle(?) symfoniorkester spela några av hans verk i Visby domkyrka. Så det kändes som något jag vill gå på. Och så kan det ju vara mysigt att se Gotland på hösten :)


Nu är det dags för sängen snart. Inte för att jag kommer att somna inom de närmaste timmarna, men jag kan ju vila eller nåt. Måste upp tidigt, för imorgon börjar jag kl 8. Yay.


Dagens Disneyfilmer: Alice i underlandet och Micke och Molle. En prinsessas dagbok 2 gick på tv, halvkollade på den. Om jag inte minns fel är det minsann också en Disneyproduktion, så den måste ju också räknas. Kanske blir en fjärde snart också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards