Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Mamma Mia

Av Malin - 18 augusti 2008 01:37

Idag är inte en bra dag. Min dator är värre än vanligt och jag blir skitarg varje gång den inte gör som den ska. Den har hängt sig massa gånger och jag vet inte hur många gånger jag har behövt starta om den idag. S-U-C-K. Igår rensade jag ju bland mina foton, så jag tänkte vara duktig och säkerhetskopiera dem på dvd. Den första var det inga större problem med. Men eftersom jag har så många bilder fick inte alla plats på en dvd. När jag skulle bränna den andra så funkade det inte, försökte med fyra olika skivor, varav en sprillans ny, men Nero påstår hela tiden att skivan inte är tom och vägrar därför att bränna (vilket inte har varit några problem förut, så förstår inte varför det ska ställa till det nu). Så jag laddade hem en nyare version av Nero i hopp om att den skulle funka bättre. Men inte då. Är säkert fel på brännaren eller nåt, den är ju inte direkt ny. Skulle inte förvåna mig om hela datorn kraschar nu innan jag har hunnit kopiera bilderna, det vore ju perfekt..  Inte.


Har nyss sett en dålig camversion av Mamma Mia. Den var rätt söt, men med halvkass bild- och ljudkvalitet blev jag inte så imponerad. Får se den igen kanske, när det har kommit ut nån vettigare version. Det gör faktiskt skillnad.


Korven är fortfarande sugen på att göra barn som det verkar.. Hon håller fortfarande på och åmar sig och skriker. Det gör mig galen! 


Blev ingen promenad idag, det har regnat hela dagen.. Blev uppehåll vid elvatiden, men jag vill inte gå ut själv när det är mörkt. Hoppas på en promenix imorgon istället. Kanske ska ta en sväng förbi Nautilus och kolla läget. Kanske rentav skriva in mig och faktiskt börja träna på riktigt? Jag vill ha pengar! Om en vecka kommer lönen iaf. Inte för att den kommer vara så hemskt mycket att hurra för, men jag blir nog några tusingar rikare i alla fall. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards