Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Lunarstorm

Av Malin - 14 augusti 2008 03:28

Jaja, klaga inte. Jag tänkte att jag skulle läsa igenom en massa gamla dagboksinlägg för att ha en anledning att inte gå och lägga mig än. Hursomhelst hittade jag det här inlägget från dec 2002:


det började väl med att jag typ mådde illa. nån sa typ ”du kanske är gravid?” och nästa dag så hade jag helt plötsligt fött fyra barn..
de var inte besvärliga alls. skrek ingenting. sen bara försvann dom helt..
sen så skulle cecilias klass till rådhuset och måla.. de skulle åka tåg dit.. och jag följde med.. tåget åkte inte på räls utan det körde liksom helt vanligt på vägen..
det tog jättelång tid och ingen visste vart vi skulle. jag och cecilia blev jätteless, så vi hoppade av och skulle gå dit istället
vi gick och gick, och så såg det ut som om vi var i krokom, men vi vaqr ändå påväg till stan.. gick förbi onoff som var på fel sida av vägen och en massa skumt..
tillslut blev det natt och vi skulle sova.. vart vi sov vet jag inte.. men ändå..
dagen därpå mötte vi några av hennes klasskompisar som undrade vart vi hade varit igår.. vi gick typ på en lerig strand eller nåt..
sen kom vi fram till en liten stad som liknade typ en grekisk stad, med vita hus och massa små affärer vid hamnen..men det var ändå östersund..
cecilia försvann helt, och jag träffade emilia och johanna.
vi gick in i en liten affär, för vi var så törstiga.. affärsinnehavaren försvann en stund och vi smet in till ett litet rum med vit dörr, typ lager eller nåt.
där fanns det en massa dricka, men så såg jag en till vit dörr, blev nyfiken och gick in dit.. där låg det en massa folk på en hylla iklädda längdskidsutrustning, (bl.a sara och thomas var där, grannar..)
dom hade legat där i flera dagar och var liksom helt uttorkade, det var jätteläskigt..
sen så lyckades nån av oss putta ner nånting från en hylla, och det kom inrusande en massa vakter.. men på nåt sätt lyckades vi ta oss ut på gatan igen, med alla längdskidmänniskor..
sen tog dom bort en massa kameror och jag sa ” va? var det inte mer än så här?” och nån, kanske emilia , svarade ”nej, vi spelade ju in alla sex avsnitt på en gång”
sen vaknade jag.. riktigt läskigt var det..


Haha, det är nog en av de konstigaste drömmar jag har haft. Var alldeles kallsvettig när jag vaknade och kommer fortfarande ihåg hur illa till mods jag kände mig.


Ganska intressant att läsa om ens eget liv ändå, det är lätt att romantisera gamla förhållanden och bara komma ihåg det som var bra, men uppenbarligen mådde jag inte bra hela tiden då heller. Problemen verkade vara ungefär samma som nu, bortsett från trångt boende och jobb/pengaångest. Åtminstone inte i samma utsträckning som nu. 


Nu måste jag snart skärpa mig. Inte konstigt att jag sover halva dagarna om jag inte kan gå och lägga mig.


Och jippi, Pantera har börjat löpa nu också, bara några dagar efter att Zässi slutade. Vi fick några tysta nätter iaf, tack och lov! Pantera bara går runt och åmar sig och skriker och visar rumpan för alla som inte vill se.. Jag tycker hon ser ut som en korv, hon är typ stenhård runt magen, det brukar hon inte vara annars.. Får hoppas att det ger med sig snart, är less på skriken! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards