Alla inlägg den 16 december 2008

Av Malin - 16 december 2008 23:48

Den här dagen har jag mest tagit det lugnt.. Kollat på två avsnitt av Desperate Housewives och ett Ugly Betty. Jag passade iofs på att äta respektive vika tvätt samtidigt, så lite nytta gjorde jag faktiskt också. Har packat också, eftersom jag åker hem imorgon bitti. Tror att jag ska kunna klara mig med det jag har packat ner nu. Ett par skor ska jag försöka klämma ner i väskan, sen är jag good to go! Tänkte försöka överleva med endast två par skor denna gång. Men det är ju vinter hemma, så då blir det inte så mycket att välja på.


Ikväll har jag varit på julfest. Det var helt okej, roligt spex, men jag var inte så peppad alls. Min nacke förstör det mesta som skulle kunna vara roligt just nu. Smorde in med iprengel förut. Det hjälpte faktiskt lite, så jag ska be karln massera in lite innan jag går och lägger mig.

Av Malin - 16 december 2008 00:04

När jag tittade ut imorse såg det hyfsat bart ut så jag tänkte att det går säkert bra att cykla. Men väl påväg till skolan insåg jag att så var inte riktigt fallet. Det blir så himla spårigt överallt, mest det som gör det svårt att cykla. Vid en korsning i en nedförsbacke stod det en bil, så jag tänkte att jag skulle sakta ner för säkerhets skull, ifall det kom en till bil eller nåt. Men det skulle jag inte ha gjort, för då slirade cykeln till rejält och jag ramlade rakt år vänster. Tur att det inte var så många ute, det såg nog rätt skumt ut.. Kände inte av något då, men nu, sisådär 16 timmar senare har jag fått jätteont i nacken (tur att jag inte slog i huvudet!) och vänstra låret. Kommer få ett fett blåmärke där vill jag lova!


Nu har jag iaf lämnat in mina paper. Det ena skulle in idag, men det andra hade vi egentligen en vecka till på oss att skriva. Jag har nog aldrig varit ute i så god tid förut. Men så himla skönt att det är avklarat. Och så har vi haft konsert ikväll, gick riktigt bra. Fullsatt i kyrkan också, alltid kul! Dock tog det väldigt mycket tid.. som vanligt. Men men.


Nu har vi tvättid till kl 01.00 Kul. Not. Men det är ändå bra, för då är allt torrt imorgon när jag ska packa ner allt, eftersom jag åker hem på onsdag. Slog in och packade ner julklapparna i väskan nyss. Bra att de tar upp nästan halva, haha. Men det löser jag väl på något sätt.. Typ med femton extra väskor eller nåt ;) Julfest imorgon också. Ska bli skoj :)

Ovido - Quiz & Flashcards