Alla inlägg den 8 september 2007

Av Malin - 8 september 2007 23:48

Kristian och några från hans klass skulle vara förband åt jazztrombonisten Nisse Landgren och den fantastiska gitarristen Johan Norberg (Chapter 2) i Hallsberg ikväll och Maria frågade mig om jag ville följa med. Det är jag väldigt glad att jag gjorde. Helt underbart bra. Hur grymt som helst. Kävestapojkarna i Kvartkvintetten var jätteduktiga, kul att få se Kristian spela också :) Jag och Maria bänkade oss givetvis längst fram i mitten för att kunna ta fina kort :)


Jag och Maria

Kvartkvintetten

Tydligen brukar folk inte lyckas ta bra bilder på Kristian när han spelar, men jag tycker att jag var ganska duktig på det ;D

Chapter 2 var bland det bästa jag har sett och hört i musikväg på länge. Nisse påminde väldigt mycket om Phil Collins, både röst- och utseendemässigt. De hade så himla snygga arr på alla låtar. Och vilka äckligt duktiga musiker! Roliga var de också. Skämtade och skrattade åt varandra och höll på. Men det var bara mysigt och kändes helt rätt där inne, det var sådan stämning liksom. Jag satt och njöt hela kvällen.

Av Malin - 8 september 2007 13:41

Jag var duktig och klev upp vid halv tio imorse, lite drygt en timme senare cyklade jag iväg till skolan och spelade trummor i närmare en timme och bas kanske en halvtimme. Var tvungen att kopiera massa papper innan jag kunde börja spela bas nämligen. Det är skitskoj :D Men svårt som bara den. Visst, det är inga problem att få ljud i grejerna direkt, men det får ju gärna låta bra också ;) Jag kommer få träningsvärk i rumpan efter trumspelandet, haha.


Jag hade gärna stannat ännu längre, men jag hade tvättid, så jag fick snabbt cykla upp för backen och slänga i två maskiner. Nu äter jag lite så jag inte dör...


Ikväll ska jag och Maria till en jazzklubb i Hallsberg och lyssna på Kristians skola när de spelar, sen kommer Nisse Landgren dit också. Ska bli jätteroligt. Men vad ska jag ha på mig? ;P

Av Malin - 8 september 2007 00:04

Har upptäckt ett nytt te: Liptons pyramidte Marocco. Det måste du få smaka Maria om du inte redan har gjort det!



Har ägnat halva kvällen åt att försöka hitta någon rolig sångläxa, funderar på Cajsa-Stina Åkerströms Fråga stjärnorna eller Lisa Ekdahls Benen i kors. Roliga båda två. Men den första måste jag nog höja i så fall, den är väldigt låg. Det går, men det är knappt. 


Ska väl gå och lägga mig typ snart, jag tänkte hinna åka till skolan och spela trummor och bas innan min tvättid klockan ett imorgon. Lite överambitiöst att gå upp tidigt på en lördag, men det ska bli jättekul. Behöver ju inte vara där före 10 i alla fall, haha. Är ruskigt peppad att lära mig spela massa nya instrument just nu, hoppas det håller i sig!

Ovido - Quiz & Flashcards